Zakupy na czacie. Jak działa conversational commerce?
Gdy sieci handlowe stawiają kasy samoobsługowe, w internecie rozkręca się odwrotny trend. E-sklepy pozwalają zapytać o radę chatbota lub bezpośrednio sprzedawcę przez komunikator, a nawet złożyć tą drogą zamówienie. Jak conversational commerce zmieni zwyczaje zakupowe — prognozują eksperci SMSAPI.
- Martyna Kowalska
- /
- 30 lipca 2022
- Średni wskaźnik porzucania koszyka podczas zakupów internetowych wynosi 70 proc.
- E-maile przypominające o porzuceniu koszyka ściągają z powrotem 7 proc. klientów, dla SMS-a ten wynik to 21 proc.
- Kanałem do dwustronnej komunikacji klient-sprzedawca może być chatbot, asystent głosowy, czat na stronie sklepu czy rozmowa przez komunikator lub SMS
Źródło: Raport “Komunikacja sklepów internetowych” SMSAPI i Shoper
Czym jest conversational commerce?
Źródło: Raport “Komunikacja sklepów internetowych” SMSAPI i Shoper
SMS odzyskuje koszyki
- Producent suplementów Alpha Lion wykorzystuje SMS-y do upsellingu klientów, którzy ostatnio zrobili zakupy.
- SMS do komunikacji, obsługi klienta i budowania marki wykorzystywały marki odzieżowe Parade, Pattern czy Great Jones.
- Producent mebli Burrow uruchomił usługę SMS concierge, poprzez którą klienci mogą kontaktować się z doradcą wybierając produkty czy prosząc o pomoc w wyposażeniu domu.
- Anomalie, marka umożliwiająca zaprojektowanie własnej sukni ślubnej, komunikuje się z klientami za pośrednictwem SMS, aby potwierdzić projekt.
W oczekiwaniu na RCS
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?