Aplikacja na Androida nie działa. Co robić
Mimo tego, że aplikacje na system operacyjny firmowany przez Google cechują się coraz większą stabilnością i kulturą pracy, to wciąż zdarza się, że wybrana aplikacja nie działa. Co można w takiej sytuacji zrobić?
- Martyna Kowalska
- /
- 7 maja 2021
Skąd pobierać aplikacje na Androida?
Oczywiście na pierwszym miejscu trzeba wskazać oficjalny sklep z aplikacjami firmowany przez Google, czyli Play Store. Mimo tego, że domylnie — ze względu na bezpieczeństwo danych użytkownika — instalacja oprogramowania z innych źródeł jest wyłączona, można dezaktywować tę opcję w ustawieniach i pobierać interesujące nas aplikacje i gry z innych źródeł.
Oprogramowanie na tę platformę najprościej poznać po tym, że — niemal zawsze — ma ono rozszerzenie.apk. Możemy pobierać aplikacje zarówno ze sklepów innych firm dostępnych w sieci, jak i instalować je w tradycyjny sposób, czyli przez menedżera plików, jednak z tą metodą spotykamy się już bardzo rzadko.
Czy aplikacje z oficjalnych źródeł zawsze są bezpieczne? Niestety, ale trudno o wyciągnięcie takich wniosków. Oczywiście, Google robi co może, by zapewnić jak najwyższy próg bezpieczeństwa, jednak raz na jakiś czas jakieś złośliwe oprogramowanie prześlizgnie się przez czujne oko moderatorów i może zagrażać naszym urządzeniom.
Na pewno można jednak stwierdzić, że Sklep Play — z racji na to, że jest integralną częścią Androida, a nie zewnętrzną usługą, pozwala podejść do kwestii bezpieczeństwa bardzo kompleksowo. Nie bez znaczenia jest też to, że Google od pewnego czasu może usuwać złośliwe oprogramowanie zdalnie, bez udziału użytkownika.
Co zrobić gdy aplikacja na Androida nie działa?
Przede wszystkim trzeba się zastanowić nad tym, czy pobraliśmy oprogramowanie z oficjalnego źródła. Ma to duże znaczenie z tego względu, że w Sklepie Play nie da się pobrać danego oprogramowania, jeśli nasz telefon nie jest z nim zgodny, czyli — na przykład — nie ma odpowiedniej ilości pamięci RAM lub wystarczająco wydajnego procesora.
Jeśli ściągaliśmy dane narzędzie na przykład z sieci, z innej platformy lub po prostu pobraliśmy plik i zainstalowaliśmy ją na urządzeniu niekompatybilnym z oficjalnymi zaleceniami producenta, to trudno dziwić się temu, że oprogramowanie sprawia problemy.
Jeśli jednak przestała nam działać aplikacja pobrana ze Sklepu Play, to możemy zastosować kilka prostych działań. Przede wszystkim, włączmy i wyłączmy telefon. Zamknie to wszystkie procesy tła i zwolni nieco pamięci. Jeśli po takim zabiegu narzędzie wciąż odmawia współpracy, to możemy jeszcze upewnić się, czy producent nie oferuje nowszej, zaktualizowanej wersji narzędzia w Sklepie Play.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Aplikacja na telefon ciągle się zawiesza — dlaczego?
Najczęstszą przyczyną jest zbyt duże obciążenie urządzenia procesami tła. Jeśli nie czytaliśmy regulaminów usług i zezwalaliśmy im na przykład na wyświetlanie notyfikacji czy nadaliśmy zbyt wiele uprawnień różnym narzędziom, to telefon — nawet, gdy leży obok nas nieużywany — wciąż pracuje pod dużym obciążeniem.
Z czasem staje się ono tak duże, że dla niektórych aplikacji brakuje już mocy obliczeniowej, w wyniku czego narzędzie działa niestabilnie. Zwykle wystarczy wejść w ustawienia systemowe i zablokować część uprawnień niektórych aplikacji. Rozwiązanie działa nawet na starszych urządzeniach z Androidem na pokładzie.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?