Czy wciąż opłaca się kupić drukarkę atramentową?

Jeszcze kilka lat temu drukarki atramentowe były dosłownie filarem tego segmentu rynku. Bardzo łatwo rozprawiły się z urządzeniami igłowymi, a przez kilka lat radziły też sobie całkiem dobrze z drukarkami laserowymi. Czy wciąż opłaca się kupić drukarkę atramentową? Zdania są podzielone.

  • Anna Malinowska
  • /
  • 26 września 2021

Drukarka atramentowa — co przemawia za zakupem?

Bez wątpienia trzeba rozpocząć od kryterium cenowego. Jeśli potrzebujemy drukarki “na wczoraj”, a na dodatek nie chcemy wydawać na nią zbyt dużej kwoty, to atramentówka na pewno będzie dla nas ciekawą opcją. Niektóre urządzenia można kupić nawet za 199 złotych.

Co warto podkreślić, często w skład zestawu wchodzi nawet niewielki “promocyjny” tusz. Zwykle czarno-biały, ale nie brakuje też firm, które stawiają na tonery kolorowe. Tutaj wiele zależy od producenta oraz wybranej akcji promocyjnej w ramach której kupimy urządzenie.

Niestety, ale ten sam tusz jest też sporym problemem tych urządzeń. Zdecydowana większość tanich podajników nie dość, że kosztuje bardzo dużo, to jeszcze ma tendencje do wysychania. Producenci utrudniają też korzystanie z zamienników.

Zdarzają się nawet paradoksalne sytuacje, kiedy nowy tusz atramentowy do drukarki potrafi kosztować więcej niż 50% ceny całego urządzenia. To właśnie na tym segmencie rynku większość firm zarabia najwięcej, co doskonale widać już po wizycie w jednym sklepie z elektroniką użytkową. 

Drukarka atramentowa dobrze sprawdza się w pracy, gdzie czas nie odgrywa kluczowej roli. Te najtańsze urządzenia dostępne na rynku drukują po prostu dość wolno. Ot, w sam raz, by wydrukować pracę liczącą sobie kilkanaście stron, ale już za mało, by korzystać z nich w sposób komercyjny.

Alternatywy dla drukarki atramentowej

Paradoksalnie, nie brakuje firm, które stawiają na drukarki igłowe. To te poczciwe, stare urządzenia, które wydają charakterystyczny “pisk” podczas pracy. Jeśli w firmie mamy fax i stanowi on jedną z głównych osi pracy, to “igłówka” wciąż sprawdzi się naprawdę dobrze.

Jak się reklamować na Instagramie?Jak się reklamować na Instagramie?Michał Górecki

O wiele częściej widujemy jednak urządzenia laserowe. W dużej mierze zdominowały one rynek. Zbiegło się to w czasie ze znaczną obniżką cen tych produktów. Dziś bez trudu kupimy czarno białą drukarkę laserową za około 300-500 złotych. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

To niezwykle atrakcyjna cena, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę wydajność jednego tonera z tuszem. W zdecydowanej większości przypadków jest ona o wiele większa niż tradycyjnych, atramentowych odpowiedników. Sprawia to, że w dalszej perspektywie czasowej taka inwestycja będzie dla nas po prostu korzystna.

Standardy łączności drukarek — na co warto zwrócić uwagę?

Bez wątpienia powinniśmy poświęcić odpowiednio dużo uwagi łączności bezprzewodowej. Wsparcie dla WiFi czy dedykowanego modelu łączności od Apple to obecnie bardzo ważna kwestia. Coraz częściej drukujemy swoje dane bezpośrednio ze smartfona, wysyłając plik przez sieć WiFi do drukarki. Jeśli nasze urządzenie nie będzie spełniać takich standardów, to każdorazowo będziemy musieli korzystać z łączności kablowej i na przykład podpinać drukarkę do komputera PC, co na dłuższą metę może być irytujące. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!