Drogi smartfon, droga naprawa. Jakie modele są najdroższe w serwisowaniu?

Nowy telefon to jeden z najbardziej pożądanych przez Polaków prezentów świątecznych. Należy jednak pamiętać, że im droższe urządzenie, tym wyższe koszty jego ewentualnej naprawy. W przypadku topowych modeli smartfonów to nawet 6 tysięcy złotych za autoryzowaną usługę. Przedstawiamy 5 najdroższych modeli smartfonów w naprawie.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 23 grudnia 2021

Polacy chętnie kupują bliskim pod choinkę nowy telefon. W tym roku, jak wynika z najnowszego raportu firmy Deloitte, na prezenty gwiazdkowe planujemy ponownie przeznaczyć więcej pieniędzy. Z każdym rokiem kupujemy też coraz droższe modele smartfonów.

Należy jednak pamiętać, iż naprawa takich modeli jak: iPhone 13, Samsung Galaxy Z FOLD 3, czy Z FLIP 3, może kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Dlatego kupując na prezent jeden z tych smartfonów, warto pomyśleć o dodatkowej ochronie.

Ciężkie życie smartfona

Według firmy Digital Care blisko połowa Polaków doświadczyła uszkodzenia swojego telefonu, mimo że 70 proc. osób używa etui, szkła, czy folii ochronnej. Nasze urządzenia najczęściej po prostu wyślizgują się nam z rąk, powodując pęknięcia ekranu, wpadają do wody lub zostają przypadkowo zalane. Każdy z takich przypadków może doprowadzić do całkowitego uszkodzenia telefonu lub jego wyświetlacza, a koszt naprawy może być porównywalny z kosztem zakupu nowego urządzenia.

Za naprawę wyświetlacza w topowych modelach zapłacimy aktualnie:

- Samsung Galaxy Z Fold 2 ~ 3 130 zł- Samsung Galaxy Z Flip ~ 2 620 zł — iPhone 13 Pro Max ~ 1 840 zł — iPhone 12 ~ 1 450 zł- Samsung Note 20 5G Ultra ~ 1 220 zł

Koszty naprawy wzrosną, jeśli poza wyświetlaczem uszkodzone zostaną też inne elementy.

Najdroższy smartfon w naprawie

Rekordowo drogi w skutkach okazał się wypadek z udziałem telefonu Samsung Galaxy Z FOLD 2 — 6 400 zł, czyli niemalże równowartość nowego urządzenia. W przypadku składanych modeli potencjał na uszkodzenie wyświetlacza jest większy niż w standardowych modelach z uwagi na budowę urządzenia.

Smartfony do 1500 złotych — co warto kupić w 2021 roku?Smartfony do 1500 złotych — co warto kupić w 2021 roku?Mikołaj Frączak

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

— Zdarza się, że klienci podczas składania telefonu pozostawiają na LCD przedmioty, które po złożeniu uszkadzają go. Naprawa tego typu urządzeń wymaga dużej precyzji i kompetencji technika, ponieważ nawet drobny błąd może spowodować naruszenie delikatnych części, na przykład wyświetlacza. W przypadku serii Fold obsługa serwisowa jest bardziej złożona ze względu na budowę urządzenia. W porównaniu ze standardowym telefonem mamy dodatkowo zawias oraz podwójnie występujące elementy, takie jak: LCD, płyta, bateria – tłumaczy Piotr Wójcik, General Manager serwisu MTTC, należącego do Digital Care Group.

Smartfon pod specjalnym nadzorem

Żeby uchronić się przed kosztami, użytkownicy coraz częściej decydują się na wykupienie ochrony przed przypadkowym zniszczeniem telefonu. Szczególnie widać to w okresie przedświątecznym. Według danych Digital Care, sprzedaż usług ochronnych rośnie wtedy o około 30 proc. w stosunku do reszty roku. Ceny takiej usługi wahają się w zależności od firmy i pakietu od kilkunastu do ok. 30 złotych miesięcznie.

Należy pamiętać, że nie każda wersja ochrony zapewnia pełne bezpieczeństwo posiadaczowi topowego modelu smartfona. Na rynku dostępne są produkty zapewniające jedynie bezpłatną naprawę wyświetlacza i takie, które chronią również w przypadku innych uszkodzeń, np. zalania. Posiadacze smartfonów premium nie powinni w tym aspekcie patrzeć na oszczędności. Inaczej za ewentualną naprawę może im przyjść słono zapłacić.

- Warto dokładnie zapoznać się z zakresem oferowanej ochrony i poszukać najbardziej korzystnej dla nas opcji. Jeśli posiadasz smartfona z górnej półki, zawsze wybieraj najwyższy wariant, który może zapewniać ochronę nawet do wysokości wartości urządzenia. Oferta na rynku jest już bardzo szeroka, ochronę możesz wykupić u operatora telekomunikacyjnego, w sklepach z elektroniką, czy u samego producenta, więc warto porównać oferty przy zakupie i wybrać tę optymalna dla danego modelu. Warto też pamiętać, iż wszystkie naprawy powinny być realizowane tylko w autoryzowanych serwisach, dzięki czemu po naprawie nie utracimy gwarancji producenta – zauważa Maciej Ryszard Sierakowski, Head of Sales Europe w Digital Care.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!