Jak najlepiej kontrolować koszty floty firmowej?

Jak kontrolować koszty floty firmowej? 

  • Martyna Kowalska
  • /
  • 5 marca 2021

Duże firmy, które mają sporą ilość pojazdów flotowych, to jednocześnie ogromny atut, ale i spory problem. Z jednej strony dają one szansę dotarcia do wielu odbiorców w krótkim czasie, ale zdarza się też, że koszty, jakie generuje taka flota pojazdów, potrafią być dość znaczące. A gdyby tak można było je optymalizować? Jak najlepiej kontrolować koszty floty w firmie?

Jak najlepiej kontrolować koszty floty firmowej — podstawowe informacje

Bez względu na to, czy nasza działalność opiera się na tradycyjnych pojazdach osobowych, czy na autach dostawczych lub na wielkich TIR-ach, warto pomyśleć o tym, czy można szukać tam oszczędności przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości świadczonych usług.

Dziś, w dobie dostępu do wielu różnych paliw oraz dzięki nowoczesnym technologiom, jest to jak najbardziej możliwe. Co ważne, przedsiębiorca może zarówno udoskonalić i optymalizować już posiadaną flotę, jak i planować oszczędności już na etapie zakupu pojazdów.

Z pomocą przychodzi nie tylko obowiązujące w Polsce i w Unii Europejskiej prawo, ale i kolejne obowiązki, jakie narzuca nam wspólnota europejska. W tym gronie na pewno warto wspomnieć o coraz bardziej rygorystycznych normach emisji spalin.

Jak najlepiej optymalizować koszty floty w firmie? Stawiając na ekologię!

Duże, wykonane z użyciem starych technologii, silniki — bez względu na to, czy benzynowe, czy diesle — na pewno nie mogą być uznane za ekologiczne. Spalają one dużo paliwa, co jednocześnie szkodzi portfelowi przedsiębiorcy oraz atmosferze, czyli w efekcie nam wszystkim.

Na dziś dzień mamy dostęp do co najmniej trzech ciekawych rodzajów paliw, jakie mogą pomóc kondycji finansowej firmy oraz przyrodzie. Bezapelacyjnym liderem, ze względu na niskie koszty montażu oraz ceny i dostępność samych paliw, jest oczywiście zakup pojazdów z instalacją gazową LPG.

W Polsce trudno wskazać stacje paliw, które nie miałyby choćby jednego dystrybutora tego rodzaju paliwa. Uśredniony koszt litra LPG wynosi mniej więcej 2,50 zł, czyli o połowę mniej niż cena, jaką trzeba zapłacić za litr benzyny lub oleju napędowego.

W niektórych sytuacjach warto zastanowić się nad pojazdem elektrycznym. Jeśli firma działa w dużym mieście, gdzie dostęp do ładowarek jest bardzo powszechny, to cena przejazdu jednego kilometra może być jeszcze niższa niż na gazie. Trzecią z sensownych alternatyw jest napęd hybrydowy, który do określonej prędkości jazdy pozwala na przemieszczanie się tylko dzięki odzyskanej — na przykład podczas hamowania — energii elektrycznej. W trasie taki pojazd przełączy się na zasilanie benzyną, dzięki czemu wciąż będzie można przemieszczać się nim dynamicznie.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Sposoby na kontrolę kosztów floty w firmie

Warto zastanowić się nad tym, czy aby kierowcy nie zjeżdżają z ustalonej trasy i — wbrew zaleceniom przełożonego — nie wykorzystują auta do celów prywatnych. Wystarczy zamontować w pojazdach będących w mieniu firmy zainstalować nadajniki GPS oraz poinformować o tym fakcie kierowców. 

Dość często zdarza się, że po takim zabiegu okazuje się, że oszczędności na paliwie w cyklu miesięcznym potrafią być znaczące. Warto też rozważyć zapisanie się do programów partnerskich dla firm na stacjach paliw. Daje to możliwość negocjacji cen, co także pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!