Na czym polega funkcja społeczności w WhatsAppie?

Korzystając z niej, użytkownicy mogą organizować grupy w większą społeczność i tworzyć taką strukturę, jaka im odpowiada.

  • Michał Górecki
  • /
  • 15 kwietnia 2022

WhatsApp przedstawia pomysł na nową funkcję na serwisie – Społeczności. Od 2009 roku, czyli od początku istnienia WhatsAppa, firma stara się umożliwiać osobom korzystającym aplikacji prowadzenie rozmów zarówno prywatnych, jak i grupowych ze znajomymi i rodziną.

Instytucje takie jak szkoły, lokalne stowarzyszenia i organizacje non-profit korzystają z WhatsAppa, aby bezpiecznie porozumiewać się i realizować swoje zadania. Pandemia nasiliła ten sposób komunikacji, bo zmusiła nas do znalezienia nowych, kreatywnych kanałów współpracy na odległość. Czy można to ulepszyć?

Rozwiązaniem jest funkcja Społeczności w WhatsAppie. Korzystając z niej, użytkownicy mogą organizować grupy w większą społeczność i tworzyć taką strukturę, jaka im odpowiada. Dzięki temu osoby otrzymają aktualności dotyczące całej społeczności oraz łatwo uporządkują istotne dla nich wiadomości w mniejszych grupach dyskusyjnych. Funkcja Społeczności zawiera też szereg nowych narzędzi dla administratorów, między innymi wysyłane do wszystkich ogłoszenia oraz możliwość wyboru, które grupy należą do społeczności.

Ta funkcja może być wykorzystywana przez dyrektorów i dyrektorki szkół w celu łatwiejszego kontaktu w jednym miejscu z rodzicami wszystkich uczniów i uczennic. Dzięki niej dyrekcja może udostępniać każdemu aktualności i tworzyć grupy dotyczące poszczególnych klas, zajęć dodatkowych i inicjatyw charytatywnych.

Firma wprowadza w WhatsAppie również wiele ulepszeń dotyczących grup, nie tylko tych należących do społeczności, które usprawnią komunikację między użytkownikami i zmniejszą liczbę wiadomości w większych czatach.

Seria realme 9 Pro debiutuje na rynku. Flagowy aparat w smartfonach ze średniej półkiSeria realme 9 Pro debiutuje na rynku. Flagowy aparat w smartfonach ze średniej półkiMikołaj Frączak

W kolejnych tygodniach uruchomione zostaną poniższe funkcję, z których użytkownicy mogą skorzystać jeszcze przed wdrożeniem funkcji Społeczności.

- Reakcje – W WhatsAppie pojawią się reakcje w formie emotikon, które pozwolą użytkownikom szybko reagować na wiadomości bez wysyłania kolejnych.

- Usuń jako administrator – Osoby pełniące rolę administratorów grup będą mogły usuwać błędne lub problematyczne wiadomości ze wszystkich czatów.

- Udostępnianie plików – Zwiększamy do 2 gigabajtów wielkość plików, które można sobie nawzajem udostępniać, aby praca zespołowa nad projektami była jeszcze łatwiejsza.

- Połączenia głosowe z wieloma osobami – Wprowadzamy połączenia głosowe z maksymalnie 32 osobami, które można rozpocząć jednym kliknięciem. Będą one dostępne w nowej odsłonie, aby wykorzystywać je wtedy, gdy rozmowa głosowa jest wygodniejsza niż czatowanie.

Społeczności z założenia są dostępne dla ograniczonej grupy ludzi, dlatego również w tej funkcji rozmowy będą w pełni zaszyfrowane. Technologia gwarantująca prywatność i bezpieczeństwo jest obecnie potrzebna jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Grupy osób będących w bliskim kontakcie, takie jak społeczności szkolne, religijne czy biznesowe, wymagają i potrzebują bezpiecznego i prywatnego kanału komunikacji, a WhatsApp nie może śledzić ich każdego słowa. Więcej informacji na temat naszego podejścia do kwestii prywatności i bezpieczeństwa w funkcji Społeczności znajduje się tutaj.

Inne aplikacje umożliwiają czatowanie z setkami tysięcy osób naraz, ale my postanowiliśmy skupić się na najistotniejszych grupach – tych, które są częścią naszego życia codziennego. To dopiero pierwsze kroki funkcji Społeczności w WhatsAppie. W nadchodzącym roku chcemy skupić się głównie na rozwoju opcji w niej dostępnych. Cieszymy się, że użytkownicy WhatsAppa wkrótce będą mogli korzystać z tej funkcji i liczymy na ich opinie.

Źródło: WhatsApp

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!