Planowanie dnia roboczego w firmie - co warto wiedzieć?

Jeśli prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą, to sami organizujemy swój dzień roboczy. Gdy jednak firma się rozrośnie, to staniemy przed poważnym wyzwaniem: zaplanowaniem dnia roboczego w firmie dla załogi. Na co warto zwrócić uwagę?

  • Michał Górecki
  • /
  • 9 czerwca 2021

Czy planowanie dnia pracy w firmie ma znaczenie?

Tak, zdecydowanie. Często mówi się, że dobra firma musi działać jak szwajcarski zegarek. Niezbyt często zdajemy sobie sprawę z tego, jak należy interpretować te słowa i co to oznacza w praktyce. Okazuje się, że porzekadło można przełożyć właśnie na schemat dnia w firmie. W jaki sposób?

Pamiętajmy o tym, że w firmie są sprawy ważne i ważniejsze. Jeśli nasza działalność pracuje w trybie jednozmianowym, na przykład od 9 do 17, to musimy podejść do organizacji dnia roboczego w jasno określony sposób, który pozwoli nam zwiększyć zyski. 

Pamiętajmy o tym, że firma przede wszystkim musi zarabiać. Oczywiście, atmosfera i pozytywne relacje w zespole też są ważne, jednak rejestrujemy działalność w jasno określonym celu: chcemy monetyzować, zwiększać przychody i zapewnić osobom zatrudnionym dobre pensje. 

Oznacza to, że musimy podejść do dnia roboczego według jasno określonych priorytetów. Nie do końca sprawdzi się tutaj schemat pracy, który bazuje na porannej kawie, która dziwnym trafem przeciąga się i trwa dwie godziny, a klient w tym czasie nie istnieje. 

Musimy wprowadzić klucz, według którego pracownicy będą przystępować do konkretnych działań. Jeśli działamy w modelu abonamentowym, może to być na przykład klucz, który sprawi, że osoby, które zostawiają u nas więcej pieniędzy, będą obsługiwane jako pierwsze. 

Czy życie w pracy składa się tylko z pracy?

Nie. Składają się też na nią interakcje między członkami zespołu. Dotyczą one zarówno sfery prywatnej, jak i zawodowej. Musimy więc umiejętnie zarządzać zasobami ludzkimi i znaleźć w naszych działaniach właściwy balans. Ciągle poganianie pracowników i dokładanie im nowych zadań może skończyć się dla nas fatalnie.

HACCP. Czy można samodzielnie wdrożyć taki system?HACCP. Czy można samodzielnie wdrożyć taki system?Michał Górecki

Pamiętajmy o tym, że firmy działają w czasach, kiedy funkcjonuje tak zwany rynek pracownika. Nie zmieniła tego pandemia COVID-19, co dość dobrze pokazują najnowsze dane z polskiego rynku pracy. W praktyce oznacza to, że to firmy muszą troszczyć się o zadowolenie członków zespołu.

W przeciwnym razie jest dość prawdopodobne, że poszukają sobie oni innej pracy. Możliwe, że u naszej konkurencji. Praca powinna być umiejętnie przeplatana przerwami. Nie powinna być to praca pod zbędną presją. O wiele lepiej mieć w zespole osoby zmotywowane, które może i przepracują mniej roboczogodzin, ale będzie to czas spędzony efektywnie, niż osoby, które siedzą przy komputerze bite osiem godzin, ale nie angażują się w to, co robią.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak motywować zespół?

Nie ma co się oszukiwać. Słynne owocowe wtorki lub czwartki to ciekawe urozmaicenie, jednak najlepsze efekty daje motywacja finansowa. Premie, bonusy czy po prostu docenienie wybranych członków zespołu i zafundowanie raz na jakiś czas firmowego spotkania po godzinach, to świetny motywator, który przy okazji pomoże zbudować w miejscu pracy miłą, wręcz rodzinną, atmosferę.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!