"Sprawny peron" - nowa aplikacja PKP

Widzisz na stacji kolejowej zniszczoną infrastrukturę? Zauważyłeś, że na przystanku jest brudno? Jeśli tak, to koniecznie zgłoś to w nowej aplikacji PKP Polskich Linii Kolejowych – „Sprawny peron”.

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 2 marca 2023

Zgłoś usterkę szybko i sprawnie

Aplikacja „Sprawny peron” powstała z myślą o pasażerach i ich komforcie oczekiwania na podróż. Dzięki niej w prosty i szybki sposób można przekazać informację o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami zarządzanych przez PKP. „Sprawny Peron” to dodatkowe narzędzie, obok formularzy kontaktowych (https://www.plk-sa.pl/kontakt/formularze-kontaktowe), do zgłaszania nieprawidłowości.

Aby skorzystać z aplikacji, wystarczy ją za darmo pobrać z Google Play lub Apple Store (działa zarówno w systemie Android, jak i iOS). Następnie w momencie, gdy dostrzegamy jakąś usterkę np. awarię windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy chociażby zaśnieżony peron, uruchamiamy aplikację i wybieramy z listy stację lub przystanek, na którym dostrzegliśmy usterkę.

Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.

Usterki mają być usuwane szybko

W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę”.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

- Zgłoszone usterki będziemy usuwać tak szybko, jak będzie to możliwe – powiedziała dla Gazety Wrocławskiej Magdalena Janus z PKP PLK S.A. — Pasażerowie mogą korzystać z naszej aplikacji bez rejestracji i podawania swoich danych osobowych – dodała.

Jakie aplikacje warto znać, gdy jeździsz pociągiem?

„Sprawny peron” to niejedyna aplikacja, z której możemy korzystać, podróżując koleją. Jeśli chcemy kupić bilety na połączenia różnych przewoźników, możemy wybrać BILKOM Bilety. IC Mobile Navigator z kolei  pozwala na sprawdzenie cen oraz zakupu biletu, PKP INTERCITY  ułatwia natomiast zakup biletów na pociągi dalekobieżne, a PolRegio – regionalne.

Kolejne dwie aplikacje, które warto jeszcze znać to: Rozkład-PKP, który pokazuje rozkład jazdy dla każdego pasażera oraz PKP.appka, która jest asystentem podróży.  Aplikacja ta łączy w sobie różne funkcje. Pierwsza to przewodnik po dworcach, za pomocą którego można łatwo sprawdzić ich położenie oraz informacje o dostępnych na nich usługach i infrastrukturze, takich jak poczekalnie, kasy biletowe, toalety, przechowalnie bagażu, stojaki rowerowe czy udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.

Tego rodzaju informacje nie były dostępne w istniejących na rynku aplikacjach, z których korzystali pasażerowie. Druga funkcja pozwala sprawdzić odjazdy i przyjazdy pociągów z danej stacji oraz wyszukać połączenie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!