Szukasz aplikacji do odchudzania? Uważaj, na swoją prywatność

Nowy rok to dla wielu czas podejmowania postanowień. W ich wypełnieniu mają pomóc różne aplikacje. Choć są pożyteczne, to jednak wiele z nich nie zapewnia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa cyfrowego.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 29 grudnia 2022

Niezależnie od tego czy ma to być aplikacja pomagająca w przygotowaniach do maratonu, odchudzania, czy oszczędzania pieniędzy, nie zawsze zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa

Eksperci ds. ochrony danych Incogni zbadali w jaki sposób konkretne rodzaje aplikacji chronią dane użytkowników.

Ryzykowne aplikacje

Badacze przyjrzeli się 344 aplikacjom z postanowieniami noworocznymi w sklepie Google Play w 16 kategoriach i ocenili każdą z nich pod kątem ryzyka związanego z prywatnością.

Wyniki pokazują ogromną różnicę między kategoriami aplikacji. Zdecydowanie najgorzej wypada tutaj kategoria aplikacji wspomagających odchudzanie. Na drugim miejscu znalazły się aplikacje do projektowania nieruchomości, a tuż za nimi plasowały się aplikacje, które motywują do częstszego ćwiczenia i spędzania mniej czasu w mediach społecznościowych.

Najmniej ryzykowne są aplikacje z kategorii wspomagania rzucania palenia.

Analiza aplikacji na Androida ujawniła również bardziej ogólne trendy. Spośród wszystkich analizowanych aplikacji 84% poprosiło o co najmniej jedno niebezpieczne pozwolenie. Eksperci definiują „niebezpieczne uprawnienia” jako obarczone większym ryzykiem, ponieważ dają aplikacji dostęp do prywatnych danych użytkownika, a nawet kontrolę nad urządzeniem.

Ponad 74% aplikacji prosiło o pozwolenie na odczyt zawartości pamięci, a 66% chciało zmodyfikować lub usunąć zawartość pamięci USB.

Aplikacje do rzucania palenia wymagały najmniej niebezpiecznych uprawnień, przy czym 59% analizowanych aplikacji z kategorią wymagało niebezpiecznych uprawnień, a 40% nie.

„Najpopularniejsza grupa aplikacji ma średni wynik ryzyka dla prywatności, który jest dwa razy wyższy niż najmniej popularna grupa. Proszą również o 5 dodatkowych uprawnień i 2 bardziej niebezpieczne uprawnienia i korzystają średnio o jedną bibliotekę reklam więcej” – stwierdzili badacze.

Źródło: cybernews

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Tagi: android

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!