UOKiK wygrywa z UPC. Podwyżka była abonamentu bezprawna
UOKiK wygrał przed sądem apelacyjnym z UPC Polska. Sąd zgodził się z Prezesem UOKiK, że była ona bezprawna i doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

- Mikołaj Frączak
- /
- 7 kwietnia 2022
UOKiK kontra UPC — sprawa sprzed 7 lat
Wygrana UOKiK z UPC PolskaO swojej wygranej UOKiK poinformowała na Twitterze. — Wygrana #UOKiK z @UPC_Polska przed Sądem Apelacyjnym. Chodzi o podwyżkę abonamentu za internet wprowadzoną przez operatora od grudnia 2014 r. Sąd zgodził się z Prezesem UOKiK, że była ona bezprawna i doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. – opublikował UOKiK.Sprawa dotyczyła działania spółki w 2015 roku.
Do tej pory UPC nie zdecydowało się skomentować wyroku. Artykuł będzie aktualizowany. UOKiK ostatnio walczy też z dezinformacją i wprowadzaniem w błąd przez internet. Głownie jeśli chodzi nie tylko operatorów, ale także reklamy internetowe w sieci.
UOKiK ostrzega: Uważaj na reklamy wykorzystujące wizerunek znanych osób
Prezes UOKiK konsekwentnie ostrzega: uważaj na oferty obiecujące szybki, łatwy i wysoki zysk bez wychodzenia z domu i rzekomo bez ryzyka. Znany polityk zachęca do inwestowania w kryptowaluty? Ceniony sportowiec w wywiadzie opowiada o przedsięwzięciu zapewniającym ogromne zyski? Aktorka namawia do gry na rynku Forex? Widzisz taką reklamę? Nie ufaj. Nieuczciwe firmy, których celem jest wyłudzenie twoich pieniędzy, nielegalnie wykorzystują wizerunek znanych osób.
Oppo Find X5 Pro – znamy cenę w PolsceMikołaj Frączak
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Prezes UOKiK konsekwentnie ostrzega– Otrzymujemy sygnały od konsumentów, którzy stracili pieniądze, ponieważ zaufali informacjom w reklamach, które bezprawnie wykorzystały wizerunek znanych osób — polityków, aktorów, sportowców. Reklamy te namawiały do inwestowania w ryzykowne instrumenty finansowe, uwiarygadniając się zdjęciem znanej osoby i fałszywym wywiadem z nią, o czym nie miała ona pojęcia. Konsumenci, ufając znanej postaci, zainteresowali się ofertą i ponieśli stratę. Apeluję, byśmy bardzo ostrożnie podchodzili do tego typu reklam i skonsultowali decyzję z kimś bliskim. Szansa na zarobek w takich przedsięwzięciach jest niewielka – ostrzega Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Jak atakują oszuści?
Schemat działania jest następujący: konsumenci, widząc wywiad lub reklamę z lubianą przez siebie osobą, zaczynają interesować się ofertą, zostawiają swoje dane kontaktowe, a następnie kontaktują się z nimi osoby dzwoniące w imieniu tzw. „platformy inwestycyjnej”, robią wszystko, by namówić do założenia rachunku i wpłaty pieniędzy. Następnie kontakt się urywa. Zdarzają się nawet sytuacje, gdy oszuści pozyskują w ten sposób dane konsumentów, po to by na ich nazwiska zaciągnąć wysokie pożyczki. Jeżeli ktoś stał się ofiarą takiego procederu, powinien zgłosić to na policję.
Uwaga na systemy promocyjne typu piramida
Często zyski mają zależeć od wprowadzenia innych osób do systemu, który okazuje się systemem promocyjnym typu piramida, co jest nieuczciwą praktyką rynkową i jest zabronione. Konsument uzyskuje na początku niewielkie sumy na zachętę, jednocześnie wpłacając do systemu niewspółmiernie większe kwoty, natomiast z reguły w końcowym efekcie traci wszystkie wpłacone pieniądze. Na dodatek tego typu platformy inwestycyjne są przeważnie zarejestrowane poza UE, więc konsumenci muszą mieć świadomość wiążącego się z tym ryzyka, w tym tego, że dochodzenie roszczeń jest bardzo trudne i kosztowne lub wręcz niemożliwe.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?