Wydarzenia online z rekordami. Relacje przenosimy do sieci
1 086 426 — tyle dni na wydarzeniach online w 2022 roku spędzili łącznie użytkownicy polskiego ClickMeeting. Średni czas każdego spotkania to 109 minut, a jedno z nich wygenerowało rekord dotyczący przychodu, który wyniósł ponad 95 tys. złotych.
- Monika Świetlińska
- /
- 27 stycznia 2023
Popularność wydarzeń online
Jak wynika ze statystyk ClickMeeting, z wirtualnych spotkań i webinarów coraz częściej korzystają specjaliści, którzy budują na nich swoje marki oraz rozwijają biznesy. - Statystyczny użytkownik polskiej platformy do wideokonferencji w 2022 roku zorganizował 82 wydarzenia online. Przeciętne spotkanie trwało 109 minut i brało w nim udział 12 osób. Sesje trwały zazwyczaj po 74 minuty, a co ważne goście uczestniczyli przez 68 proc. czasu ich trwania - przekazał ClickMeeting.
Polski SentiOne tworzy europejski ChatGPT dla biznesuMonika Świetlińska
Kategorie tego typu wydarzeń to:
- szkolenia i consulting (31 proc. wszystkich wydarzeń organizowanych na platformie),
- marketing i sprzedaż (24 proc.),
- spotkania biznesowe (16 proc.),
- edukacja (12 proc.),
- medycyna (12 proc.).
- 5 proc. wydarzeń zostało zakwalifikowanych do grupy inne.
– Rok 2022 nazwaliśmy rokiem ekspertów. Analizując działania naszych klientów, bardzo mocno widzimy, jak nasza branża się profesjonalizuje. Coraz więcej ekspertów docenia spotkania online i webinary oraz dostrzega w nich możliwość rozwoju swojej marki oraz firmy. Jeszcze do niedawna wydarzenia online były kojarzone głównie z edukacją, która w czasach pandemicznych była zmuszona przenieść się do świata wirtualnego. Dziś z platformy najczęściej korzystają szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się consultingiem, ale coraz częściej spotykamy wśród naszych użytkowników również przedstawicieli branży medycznej, prawnej i finansowej – komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.
Leady i porady
Zauważyć też można pewne tendencje w rodzajach spotkań online w zależności od konkretnych branż.
I tak specjaliści coachingu i consultingu najchętniej wybierają bezpośrednie sesje szkoleniowe 1 na 1 lub w małych grupach, webinary otwarte, promocyjne, płatne wydarzenia, warsztaty oraz treningi indywidualne.
Cyfryzacja KPRM. Szkolenia z dostępności cyfrowejAnna Petynia-Kawa
Marketingowcy i osoby zajmujące się sprzedażą również stawiają na webinary otwarte, jednak skupione na generowaniu leadów i prezentacji produktu oraz na wydarzenia dla aktualnych klientów, onboarding klientów, dni otwarte i zajęcia pokazowe.
Wydarzenia biznesowe najczęściej polegają na spotkaniach wewnętrznych zespołów, zarządów oraz sesjach roboczych w różnego typu firmach i instytucjach.
W branży edukacyjnej niezmiennie najczęściej odbywają się lekcje w szkołach publicznych i prywatnych, ćwiczenia, wykłady dla dużych grup studentów oraz korepetycje.
Natomiast jeśli chodzi o specjalistów medycznych, najczęściej udzielają oni terapii online, konsultacji medycznych (szeroko rozumiana telemedycyna), prowadzą również szkolenia przedstawicieli zawodów medycznych oraz konferencje i sympozja.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?