Wydarzenia online z rekordami. Relacje przenosimy do sieci

1 086 426 — tyle dni na wydarzeniach online w 2022 roku spędzili łącznie użytkownicy polskiego ClickMeeting. Średni czas każdego spotkania to 109 minut, a jedno z nich wygenerowało rekord dotyczący przychodu, który wyniósł ponad 95 tys. złotych.

  • Monika Świetlińska
  • /
  • 27 stycznia 2023

Popularność wydarzeń online

Jak wynika ze statystyk ClickMeeting, z wirtualnych spotkań i webinarów coraz częściej korzystają specjaliści, którzy budują na nich swoje marki oraz rozwijają biznesy. - Statystyczny użytkownik polskiej platformy do wideokonferencji w 2022 roku zorganizował 82 wydarzenia online. Przeciętne spotkanie trwało 109 minut i brało w nim udział 12 osób. Sesje trwały zazwyczaj po 74 minuty, a co ważne goście uczestniczyli przez 68 proc. czasu ich trwania - przekazał  ClickMeeting.

Polski SentiOne tworzy europejski ChatGPT dla biznesuPolski SentiOne tworzy europejski ChatGPT dla biznesuMonika Świetlińska

Kategorie tego typu wydarzeń to:

  • szkolenia i consulting (31 proc. wszystkich wydarzeń organizowanych na platformie),
  • marketing i sprzedaż (24 proc.),
  • spotkania biznesowe (16 proc.),
  • edukacja (12 proc.),
  • medycyna (12 proc.).
  • 5 proc. wydarzeń zostało zakwalifikowanych do grupy inne.

– Rok 2022 nazwaliśmy rokiem ekspertów. Analizując działania naszych klientów, bardzo mocno widzimy, jak nasza branża się profesjonalizuje. Coraz więcej ekspertów docenia spotkania online i webinary oraz dostrzega w nich możliwość rozwoju swojej marki oraz firmy. Jeszcze do niedawna wydarzenia online były kojarzone głównie z edukacją, która w czasach pandemicznych była zmuszona przenieść się do świata wirtualnego. Dziś z platformy najczęściej korzystają szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się consultingiem, ale coraz częściej spotykamy wśród naszych użytkowników również przedstawicieli branży medycznej, prawnej i finansowej – komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.

Leady i porady

Zauważyć też można pewne tendencje w rodzajach spotkań online w zależności od konkretnych branż.

I tak specjaliści coachingu i consultingu najchętniej wybierają bezpośrednie sesje szkoleniowe 1 na 1 lub w małych grupach, webinary otwarte, promocyjne, płatne wydarzenia, warsztaty oraz treningi indywidualne.

Cyfryzacja KPRM. Szkolenia z dostępności cyfrowejCyfryzacja KPRM. Szkolenia z dostępności cyfrowejAnna Petynia-Kawa

Marketingowcy i osoby zajmujące się sprzedażą również stawiają na webinary otwarte, jednak skupione na generowaniu leadów i prezentacji produktu oraz na wydarzenia dla aktualnych klientów, onboarding klientów, dni otwarte i zajęcia pokazowe.

Wydarzenia biznesowe najczęściej polegają na spotkaniach wewnętrznych zespołów, zarządów oraz sesjach roboczych w różnego typu firmach i instytucjach.

W branży edukacyjnej niezmiennie najczęściej odbywają się lekcje w szkołach publicznych i prywatnych, ćwiczenia, wykłady dla dużych grup studentów oraz korepetycje.

Natomiast jeśli chodzi o specjalistów medycznych, najczęściej udzielają oni terapii online, konsultacji medycznych (szeroko rozumiana telemedycyna), prowadzą również szkolenia przedstawicieli zawodów medycznych oraz konferencje i sympozja.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!