CRM w formie aplikacji
Fundamentem każdej działalności gospodarczej są zadowoleni klienci. To dzięki nim możemy zarabiać, zatrudniać nowe osoby w firmie i wyznaczać sobie kolejne kroki na przyszłość. Jak analizować klientów i przewidywać ich oczekiwania? Pomoże system CRM w formie aplikacji. Co trzeba o nim wiedzieć?
- Michał Górecki
- /
- 19 maja 2021
Czym właściwie jest CRM?
Jest to narzędzie, które gromadzi najważniejsze dane o klientach. Nowoczesne platformy tego typu podchodzą do tej kwestii w sposób niezwykle kompleksowy. W praktyce oznacza to, że aplikacja CRM znacznie wykracza w swojej funkcjonalności ponad arkusz kalkulacyjny, gdzie przecież także można by było zgromadzić wiele ważnych informacji.
Wyższość tej metody polega na tym, że uczy się ona nawyków naszych klientów, a także zapewnia dostęp do wielu różnych danych, które można wykorzystać na różnych szczeblach w naszej firmie. Niektóre informacje będą kluczowe dla działu sprzedaży, inne dla księgowości, a jeszcze inne dla magazynu. To wszystko w jednym miejscu, do naszej dyspozycji o każdej porze dnia i nocy.
CRM ma to do siebie, że nie tylko ukierunkowuje pracowników na tych klientów, którzy zamawiają najwięcej produktów z naszej oferty, ale też pokazuje klientów, którzy są dla nas perspektywiczni. Można powiedzieć, że aplikacja pozwala znaleźć osoby, dzięki którym zarobimy jeszcze więcej.
W jaki sposób? Kluczową rolę odgrywają elementy sztucznej inteligencji oraz umiejętność uczenia się aplikacji. Jeśli na przykład oprogramowanie dostrzeże, że wybrana firma w danym dniu miesiąca zawsze zamawia określoną ilość śrub, to zaproponuje sprzedawcy, aby ten do transakcji dołączył też inne potencjalne towary, które mogą zainteresować kupującego.
CRM a obecna kondycja firmy
Jeśli nasza działalność stale zwiększa swój udział w rynku, to właściciel na pewno ma powody do zadowolenia. Pamiętajmy jednak o tym, że w każdej działalności są obszary, które można lepiej zoptymalizować, by zapewniały jeszcze wyższy przychód.
CRM pomoże odnaleźć te elementy w funkcjonowaniu naszej firmy, które na przykład zbyt wolno reagują na ruchy, jakie wykonuje klient. Jeśli kontrahent zapytał o daną część z naszej oferty we wtorek, a do czwartku nie dostał odpowiedzi (co zostało uwzględnione w aplikacji CRM), to coś jest nie tak.
Jeśli taka sytuacja kilka razy się powtórzy, to można wyciągnąć wiele ważnych wniosków o kondycji i zaangażowaniu działu sprzedaży. Podobne przykłady można mnożyć. Jeśli zamówienie zostało opłacone we środę, a magazyn nadał je do klienta w piątek, to dobrze ustalić, dlaczego tak się stało.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Czy CRM sprawdzi się w pracy zdalnej?
Pandemia wprowadziła do naszego życia zawodowego wiele zmian. Sporo z nich dotyczy też analizowania kondycji finansowej firmy i zaangażowania załogi, które — dzięki aplikacjom CRM — ochoczo śledzą menedżerowie poszczególnych działów.
Na szczęście wielu deweloperów, którzy tworzą takie oprogramowanie, wypuścili dedykowane wersje swoich narzędzi na smartfona, a także zapewnili dostęp do szyfrowanej chmury danych. Jeśli więc dobrze wybierzemy system, który wdrożymy w firmie, to — owszem — może on doskonale sprawdzić się w pracy zdalnej lub hybrydowej.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?