Czy komunikatory internetowe sprawdzają się w biznesie?
Najważniejszym celem każdej firmy jest zarabianie. Aby móc osiągnąć założony cel, zwykle musimy być w kontakcie z klientem. Za sprawą pandemii, często zdarza się, że jest to kontakt przez sieć, on-line. Czy komunikatory internetowe sprawdzą się w biznesie? Jak mogą nam pomóc?
- Mikołaj Frączak
- /
- 1 czerwca 2021
Czym są komunikatory internetowe?
W pewnym uproszczeniu rzecz ujmując, są to aplikacje, które bazują na identyfikatorach. Każdy użytkownik ma swój własny identyfikator. Może być nim na przykład wybrany ciąg liczb, adres e-mail lub nasze imię i nazwisko. Różne firmy stawiają na różne identyfikatory.
Aby porozmawiać z konkretną osobą, musimy znać jej identyfikator. Zwykle cały proces odbywa się przez zaproszenie do znajomych. Osoba zapraszana do konwersacji wyraża też zgodę na otrzymywanie od nas wiadomości. To proste, a niezwykle skuteczne narzędzie, które chroni nas przed SPAMem.
Z biegiem czasu pojawiły się też tak zwane pokoje rozmów. Są to czaty, gdzie jednocześnie w rozmowie może uczestniczyć większa ilość osób. Wyróżniamy czaty otwarte, czyli takie, do których każdy może dołączyć, bo są one ogólnodostępne oraz pokoje prywatne. Jeśli chcemy uczestniczyć w toczących się tam rozmowach, to ktoś musi nas wcześniej zaprosić.
Jak można komunikować się przez komunikator internetowy?
Na kilka różnych sposobów. Oczywiście fundamentem, który nie zmienił się zbytnio od ery IRC-a, jest komunikacja tekstowa. Wpisujemy wiadomości, a po ich wysłaniu, odbiorca widzi je na swoim urządzeniu podłączonym do sieci, czyli na przykład na komputerze lub smartfonie.
ISO 54001. Co to jest?Anna Malinowska
Z biegiem czasu popularność zyskały też wideokonferencje. Bardzo dużo na rzecz ich popularyzacji zrobił zwłaszcza WhatsApp, który w pewnym czasie był wręcz synonimem aplikacji do wideo-rozmów. Zarówno tych z rodziną, jak i typowo biznesowych konwersacji.
Obecnie jest to w dużej mierze usługa standardowa, którą oferują wszystkie liczące się platformy. Zarówno Messenger, jak i Skype, WhatsApp czy chińskie Baidu. Można też komunikować się głosowo. W takiej sytuacji nasz odbiorca tylko nas słyszy, ale nie jesteśmy dla niego widoczni.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Jak komunikatory pomagają w biznesie?
Powoli zaciera się granica między kontaktem twarzą w twarz a rozmową przez sieć. Zawsze warto umieszczać w stopce swojego maila dane do komunikatorów internetowych, z jakich korzystamy w firmie. Czasem już krótki video-call pomoże dograć wszystkie szczegóły.
W wielu krajach rozwijających się, dla których telefonowanie do Polski to spore obciążenie finansowe, darmowe połączenia przez internet są tak popularne, że mogą wręcz zaważyć na tym, czy nasz biznes odniesie sukces, czy nie.
Pamiętajmy o tym, że czas odpowiedzi na wiadomość od klienta odgrywa kluczową rolę. Jeśli chcemy być postrzegani jak zawodowcy, powinniśmy odpowiadać na jego zapytania jak najszybciej. Zasada ta dotyczy zarówno tradycyjnych połączeń telefonicznych czy wiadomości e-mail, jak i komunikatów zostawionych na firmowym czacie. Nie wolno ich bagatelizować. Komunikacja w sieci to dziś niemal fundament biznesu.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?