Facebook zmienił nazwę firmy na Meta. Co to oznacza dla użytkowników?

To koniec Facebooka. Na targach Connect 2021 dyrektor generalny Mark Zuckerberg przedstawił platformę Meta, która łączy aplikacje i technologie największego serwisu na świecie pod jedną, nową marką firmy.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 29 października 2021

Meta zamiast Facebooka

Koniec niedomówień. Już wiemy jaką nazwę będzie nosił nowy Facebook. Nie metabook czy Zuckerverse, ale Meta. Mark Zuckerberg oficjalnie potwierdził ją na targach Connect 2021. Meta, połączy łączy nasze aplikacje i technologie pod jedną nową marką firmy. Meta będzie skupiać się na ożywianiu „metaverse”, czyli metawszechświata, nowej wizji internetu zaproponowanej przez Marka Zuckerberga. Meta skupi się też na pomaganiu ludziom w łączeniu się, znajdowaniu społeczności i rozwijaniu firm.

Czym będzie metaverse?

Metaverse będzie wyglądał jak hybryda dzisiejszych internetowych doświadczeń społecznych, czasami rozszerzona na trzy wymiary lub oparta na świecie fizycznym. Pozwoli dzielić się wciągającymi doświadczeniami z innymi ludźmi, nawet jeśli nie możemy być z nimi razem w konkretnym – i robić razem rzeczy, których nie można zrobić w świecie fizycznym. -To kolejna ewolucja w długiej linii technologii społecznościowych, która otwiera nowy rozdział w Facebooku. Podczas konferencji Zuckerberg podzielił się też nieco konkretniej nową wizją.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak usunąć konto na Facebooku?Jak usunąć konto na Facebooku?Michał Górecki

Dla kogo jest metaverse?

Coroczna konferencja Connect zgromadziła twórców rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej (AR i VR), twórców treści, marketerów i inne osoby, aby uczcić dynamikę i rozwój branży. Tegoroczne wirtualne wydarzenie miało na celu zbadanie, jak mogą wyglądać doświadczenia w metawszechświecie w ciągu następnej dekady — od kontaktów społecznych po rozrywkę, gry, fitness, pracę, edukację i handel. — Ogłosiliśmy również nowe narzędzia, które pomogą ludziom budować aplikacje dla metawszechświata, w tym platformę Presence, która umożliwi nowe doświadczenia w rzeczywistości hybrydowej, oraz inwestycję o wartości 150 milionów dolarów w nowy wymiar szkoleń, aby trenować i uczyć następne pokolenie twórców – dodał popularny Zuck w liście do pracowników i użytkowników.

Co dalej z Facebookiem?

Szef koncernu za w odpowiednich prezentacjach przedstawił, jak będzie wyglądać przyszłość i budowa od podstaw metaverse. Wystarczy wejść na stronę meta.com. Można też więcej dowiedzieć się pracy nad rozwojem marki Meta w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Wystarczy wejść na blog projektowy spółki.

Szef Facebooka zapewnił, że po zmianie nazwy na Meta, nie zmieni się struktura korporacyjna. Podobnie jak w przypadku sposobów, w jaki firma raportuje kwestie finansowe. Począwszy od wyników za IV kwartał 2021 roku, Facebook planujemy raportować dwa segmenty operacyjne: Family of Apps oraz Reality Labs. — Zamierzamy również rozpocząć handel pod nowym oznaczeniem giełdowym od 1 grudnia, które zarezerwowaliśmy, czyli MVRS. Informacja podana dziś o zmianie nazwy nie ma wpływu na to, w jaki sposób wykorzystujemy lub udostępniamy dane – zapewnił Zuckerberg.

Meta tworzy technologie, które pomagają ludziom łączyć się, znajdować społeczności i rozwijać firmy. Kiedy Facebook wystartował w 2004 roku, zmienił sposób, w jaki ludzie się łączą. Aplikacje takie jak Messenger, Instagram i WhatsApp dodatkowo wzmocniły miliardy ludzi na całym świecie. Teraz Meta wychodzi poza ekrany 2D w kierunku wciągających doświadczeń, takich jak rozszerzona i wirtualna rzeczywistość, aby pomóc w budowaniu kolejnej ewolucji w technologii społecznościowej – podsumował w liście Zuckerberg.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!