Fałszywe reklamy w Google

Fałszywe reklamy w Google stanowią poważny problem, który ma negatywne konsekwencje zarówno dla użytkowników, jak i dla uczciwych reklamodawców. W dzisiejszych czasach, kiedy korzystanie z internetu stało się nieodłączną częścią życia, fałszywe reklamy mogą prowadzić do dezinformacji, oszustw oraz narażać internautów na ryzyko. Jak sobie z nimi zatem radzić?

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 15 grudnia 2023

Czym są fałszywe reklamy?

Fałszywe reklamy w Google to takie, które zawierają nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje na temat produktów lub usług. Często wykorzystują one atrakcyjne hasła, obietnice niezwykłych korzyści lub fałszywe rekomendacje, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Konsekwencją fałszywych reklam jest m.in. dezinformacja. Fałszywe reklamy mogą wprowadzać konsumentów w błąd co do rzeczywistych cech produktów lub usług, co prowadzi do dezinformacji i złych decyzji zakupowych.

12(21) 2023 SECURITY MAGAZINE12(21) 2023 SECURITY MAGAZINE Monika Świetlińska

Nieuczciwe reklamy mogą być często narzędziem oszustw, które prowadzą do strat finansowych dla konsumentów. Kiedy użytkownicy klikają na fałszywe reklamy, mogą być przekierowywani na niebezpieczne strony internetowe lub narażać swoje urządzenia na ataki złośliwego oprogramowania. Ponadto reklamy, które nie są prawdziwe mają szkodliwy wpływ na uczciwych reklamodawców. Zniechęcają ich do korzystania z platform reklamowych, co prowadzi do obniżenia jakości reklam i konkurencji.

Jak Google radzi sobie z fałszywymi reklamami?

Google podejmuje wiele działań mających na celu zwalczanie fałszywych reklam, m.in. stosując algorytmy do wykrywania i blokowania fałszywych reklam oraz nieuczciwych praktyk reklamowych. Ponadto zespół specjalistów Google dokonuje ręcznej weryfikacji reklam, aby zweryfikować ich zgodność z zasadami platformy. Google prowadzi także działania edukacyjne, aby zwiększyć świadomość użytkowników na temat fałszywych reklam i sposobów ich rozpoznawania.

Google planuje wyeliminowanie plików cookie stron trzecich w 2024 rokuGoogle planuje wyeliminowanie plików cookie stron trzecich w 2024 roku Katarzyna Leszczak

A jak my, użytkownicy, możemy chronić się przed fałszywymi reklamami w Google? Zawsze powinniśmy zwracać uwagę na to czy nie klikamy w reklamę, jeśli to zrobimy, upewnijmy się, czy adres strony, na którą nastąpiło przekierowanie jest prawidłowy – czy znaleźliśmy się na tej stronie, na której zamierzaliśmy.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Uważajmy na pliki, które pobieramy z internetu. Mogą zawierać szkodliwe oprogramowanie. Korzystajmy z oficjalnych i autoryzowanych sklepów, a na komputerach ze stron producenta albo dostawcy oprogramowania. Weryfikujmy czy sieć jest chroniona przez Listę Ostrzeżeń: https://lista.cert.pl/

Potrzeba ciągłego monitorowania

Korzystając z wyszukiwarek, na pierwszym miejscu każdego wyszukiwania pojawiają się reklamy. Treści sponsorowane są różne. Mogą to być reklamy stron banków, produktów, usług, innych instytucji. Kto może wykupić dostęp, by jego strona znalazła się na samej górze listy wyszukiwań? Każdy.

Google planuje wyeliminowanie plików cookie stron trzecich w 2024 rokuGoogle planuje wyeliminowanie plików cookie stron trzecich w 2024 rokuKatarzyna Leszczak

Przestępcy również korzystają z takiej możliwości. Wykupują reklamy po to, by promować stworzone przez siebie strony, które łudząco przypominają prawdziwe witryny banków, sklepów lub innych instytucji a także dostawców oprogramowania i sterowników. Wszystko po to, aby wykraść dane lub pieniądze. Działania są różne, od przejmowania danych logowania, poprzez przesyłanie plików ze szkodliwym oprogramowaniem infekującym sprzęt.

 

 

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!