Instagram testuje wyłączenie potwierdzenia przeczytania wiadomości w czacie

Meta w końcu testuje funkcję, która pozwoli użytkownikom wyłączyć potwierdzenia odczytu dla czatów na Instagramie. W ten sposób, nawet jeśli przeczytasz czyjąś wiadomość, osoba ta nie zobaczy etykiety „widziano” pod wiadomością.

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 14 grudnia 2023

W końcu ruszyły testy

Zarówno Mark Zuckerberg, jak i Adam Mosseri ogłosili tę funkcję w swoich kanałach telewizyjnych. „Słyszeliśmy Wasze opinie i rozpoczęliśmy testowanie nowej funkcji, która pozwala wyłączyć potwierdzenia przeczytania w czacie. Wkrótce ludzie będą mogli wybrać, kiedy chcą, aby inni widzieli, kiedy przeczytali ich wiadomości” – oznajmił Mosseri.

Szef Instagrama opublikował zrzut ekranu z polityką Prywatność & Menu bezpieczeństwa dla wiadomości bezpośrednich. Dostęp do tego menu można uzyskać, dotykając nazwy profilu pod czatem. Jeśli użytkownicy biorą udział w teście, w sekcji „Kto może zobaczyć Twoją aktywność” zobaczą przełącznik umożliwiający wyłączenie potwierdzeń odczytu.

12(21) 2023 SECURITY MAGAZINE12(21) 2023 SECURITY MAGAZINE Monika Świetlińska

Meta nie określiła, w jakim stopniu firma testuje te funkcje i kiedy zostaną one udostępnione wszystkim użytkownikom. Instagram bardzo późno wprowadził tę funkcję, biorąc pod uwagę aplikację należącą do Meta WhatsApp uruchomił możliwość wyłączania potwierdzeń przeczytania w 2014 roku.

Kompleksowa ochrona czatów

Firma planuje także wdrożyć domyślną, kompleksową ochronę szyfrowania dla czatów na Instagramie po zakończeniu wdrażania tej funkcji w programie Messenger. W sierpniu Meta poinformowała, że ​​firma zamierza zakończyć prace nad włączeniem domyślnego szyfrowania typu end-to-end w Messengerze do końca roku.

Instagram to amerykańska platforma społecznościowa do udostępniania zdjęć i filmów. Jest to usługa, która umożliwia użytkownikom przesyłanie mediów, które można edytować za pomocą filtrów, organizować za pomocą hashtagów i powiązywać z lokalizacją za pomocą danych geograficznych. Instagram został założony przez Kevin Systroma i Mike'a Kriegera i został wydany 6 października 2010 roku. Obecnie jest własnością Meta Platforms.

Jak się reklamować na Instagramie?Jak się reklamować na Instagramie?Michał Górecki

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

W Polsce Instagram ma 6,8 miliona aktywnych użytkowników, co stanowi około 47% populacji korzystającej z mediów społecznościowych. Na całym świecie z tej aplikacji korzysta ponad 2 miliardy użytkowników, co stanowiło ponad 28% użytkowników internetu na świecie.

Czym jest Instagram?

Instagram to głównie platforma wizualna, co oznacza, że użytkownicy mogą udostępniać i przeglądać zdjęcia oraz filmy. To sprawia, że treści są atrakcyjne i przyciągające dla użytkowników. Instagram oferuje różnorodne filtry i narzędzia do edycji, które pozwalają użytkownikom poprawić i upiększyć swoje zdjęcia, co sprawia, że platforma jest atrakcyjna dla osób zainteresowanych fotografią i sztuką wizualną.

Użytkownicy mogą łatwo komunikować się i interweniować poprzez polubienia, komentarze i wiadomości prywatne. To sprawia, że Instagram jest miejscem do budowania społeczności online i nawiązywania nowych znajomości. Aplikacja umożliwia użytkownikom także oznaczenie swoich postów hasztagami oraz lokalizacją, co ułatwia wyszukiwanie treści związanych z określonymi zainteresowaniami lub miejscami. Na Instagramie można znaleźć różnorodne treści, począwszy od mody, jedzenia, podróży, po sztukę i rozrywkę, co przyciąga użytkowników o różnych zainteresowaniach.

 

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!