Instagram testuje wyłączenie potwierdzenia przeczytania wiadomości w czacie
Meta w końcu testuje funkcję, która pozwoli użytkownikom wyłączyć potwierdzenia odczytu dla czatów na Instagramie. W ten sposób, nawet jeśli przeczytasz czyjąś wiadomość, osoba ta nie zobaczy etykiety „widziano” pod wiadomością.
- Joanna Gościńska
- /
- 14 grudnia 2023
W końcu ruszyły testy
Zarówno Mark Zuckerberg, jak i Adam Mosseri ogłosili tę funkcję w swoich kanałach telewizyjnych. „Słyszeliśmy Wasze opinie i rozpoczęliśmy testowanie nowej funkcji, która pozwala wyłączyć potwierdzenia przeczytania w czacie. Wkrótce ludzie będą mogli wybrać, kiedy chcą, aby inni widzieli, kiedy przeczytali ich wiadomości” – oznajmił Mosseri.
Szef Instagrama opublikował zrzut ekranu z polityką Prywatność & Menu bezpieczeństwa dla wiadomości bezpośrednich. Dostęp do tego menu można uzyskać, dotykając nazwy profilu pod czatem. Jeśli użytkownicy biorą udział w teście, w sekcji „Kto może zobaczyć Twoją aktywność” zobaczą przełącznik umożliwiający wyłączenie potwierdzeń odczytu.
12(21) 2023 SECURITY MAGAZINE Monika Świetlińska
Meta nie określiła, w jakim stopniu firma testuje te funkcje i kiedy zostaną one udostępnione wszystkim użytkownikom. Instagram bardzo późno wprowadził tę funkcję, biorąc pod uwagę aplikację należącą do Meta WhatsApp uruchomił możliwość wyłączania potwierdzeń przeczytania w 2014 roku.
Kompleksowa ochrona czatów
Firma planuje także wdrożyć domyślną, kompleksową ochronę szyfrowania dla czatów na Instagramie po zakończeniu wdrażania tej funkcji w programie Messenger. W sierpniu Meta poinformowała, że firma zamierza zakończyć prace nad włączeniem domyślnego szyfrowania typu end-to-end w Messengerze do końca roku.
Instagram to amerykańska platforma społecznościowa do udostępniania zdjęć i filmów. Jest to usługa, która umożliwia użytkownikom przesyłanie mediów, które można edytować za pomocą filtrów, organizować za pomocą hashtagów i powiązywać z lokalizacją za pomocą danych geograficznych. Instagram został założony przez Kevin Systroma i Mike'a Kriegera i został wydany 6 października 2010 roku. Obecnie jest własnością Meta Platforms.
Jak się reklamować na Instagramie?Michał Górecki
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
W Polsce Instagram ma 6,8 miliona aktywnych użytkowników, co stanowi około 47% populacji korzystającej z mediów społecznościowych. Na całym świecie z tej aplikacji korzysta ponad 2 miliardy użytkowników, co stanowiło ponad 28% użytkowników internetu na świecie.
Czym jest Instagram?
Instagram to głównie platforma wizualna, co oznacza, że użytkownicy mogą udostępniać i przeglądać zdjęcia oraz filmy. To sprawia, że treści są atrakcyjne i przyciągające dla użytkowników. Instagram oferuje różnorodne filtry i narzędzia do edycji, które pozwalają użytkownikom poprawić i upiększyć swoje zdjęcia, co sprawia, że platforma jest atrakcyjna dla osób zainteresowanych fotografią i sztuką wizualną.
Użytkownicy mogą łatwo komunikować się i interweniować poprzez polubienia, komentarze i wiadomości prywatne. To sprawia, że Instagram jest miejscem do budowania społeczności online i nawiązywania nowych znajomości. Aplikacja umożliwia użytkownikom także oznaczenie swoich postów hasztagami oraz lokalizacją, co ułatwia wyszukiwanie treści związanych z określonymi zainteresowaniami lub miejscami. Na Instagramie można znaleźć różnorodne treści, począwszy od mody, jedzenia, podróży, po sztukę i rozrywkę, co przyciąga użytkowników o różnych zainteresowaniach.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?