Inwestor Facebooka: Metaverse to bardzo zły pomysł

Nie milkną echa przeobrażenia Facebooka w Meta. To nie tylko zmiana nazwy, ale całkowita zmiana podejścia do biznesu, mentalności, przyszłości internetu. Wiele osób zastanawia się jak ten nowy świat od Zuckerberga będzie wyglądał. Są i takie głosy, które nieprzychylnie odnoszą się do projektu. Najbardziej chyba boli to inwestorów, którzy głęboko wierzyli w największy serwis społecznościowy na świecie.

  • Michał Górecki
  • /
  • 11 listopada 2021

Zmiana Facebooka na Meta nie pomoże?

Jak poinformował serwis Fortune.com Facebook został wciągnięty do rebrandingu na Meta, aby odwrócić uwagę prasy od zeznań Frances Haugen, w których oskarżała giganta mediów społecznościowych o lekceważenie bezpieczeństwa użytkowników w dążeniu do zysku. Tak przynajmniej powiedział inwestor Facebooka na wczesnym etapie jego budowy, Roger McNamee.

Roger McNamee był pierwszym inwestorem Facebooka i odegrał kluczową rolę w takich decyzjach, jak odrzucenie oferty wykupu Yahoo za 1 miliard dolarów w 2006 roku, a także zatrudnienie Sheryl Sandberg w 2008 roku. Zainwestował 210 milionów dolarów w firmę w 2009 roku, zaledwie dwa lata przed debiutem giełdowym. Jego uczucia do firmy zmieniły się z czasem, gdy zaczął wierzyć, że Facebook czerpie zyski z manipulacji konsumentami – nawet mówiąc, że „Facebook jest okropny dla Ameryki” – informuje fortune.com.

Ponadto zdaniem McNamee próby rebrandingu nie odwrócą zainteresowania władz i instytucji od zarzutów tworzony na podstawie zeznać Frances Haugen. Z kolei Meta to nic innego jak pewnego rodzaju zlepek technologii, które dziś już istnieją na rynku. Inwestor zauważył, że Meta to po prostu zły pomysł, który nie wybieli Zuckerberga ani nie pomoże Facebookowi. Jedynym sposobem na skuteczne rozwiązanie problemów Facebooka to zwiększenie kontroli i transparentności działania big techu.

Czym jest Meta?

Największy na świecie serwis społecznościowy zamierza zainwestować w powstanie innowacyjnej wizji internetu. Celem jest stworzenie nowego doświadczenia dla użytkowników sieci, w tym społeczności Facebooka, pod nazwą „metaverse”. To nic innego jak internet przyszłości lub odkrycie internetu na nowo. Jest to zbitka słów meta (poza) oraz uniwersum (świat).

Polski wątek w „Facebook papers”. Serwis wywołał społeczną wojnę w naszym krajuPolski wątek w „Facebook papers”. Serwis wywołał społeczną wojnę w naszym krajuMichał Górecki

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Skąd pomysł na nową wersję internetu dla ludzkości? Pomimo pojawienia się na rynku wielu innowacyjnych rozwiązań, internet, jaki znamy, jest dziś raczej płaskim, jednowymiarowym doznaniem. Korzystamy z niego do sprawdzania poczty e-mail, obsługi serwisów społecznościowych, oglądamy wideo, streamingi, korzystamy z aplikacji i serwisów e-commerce, rozmawiamy w pracy i w domu przez komunikatory. Tylko niewielka liczba użytkowników internetu to twórcy. Ale nawet oni nie są w stanie w pełni doświadczyć internetu takiego, jakim mógłby być.

Jakie technologie wykorzysta Facebook „metaverse”?

Sposobem na ten jednowymiarowy internet ma być wykorzystanie technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Zamiast „oglądać internet”, użytkownicy będą mogli w nim być i zarazem go tworzyć. Dziś technologie VR i AR kojarzą się bardziej z prostymi grami czy narzędziami do nauki i szkoleń, gdzie użytkownik jest w zasadzie sam na sam z programem. Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość od Facebooka ma spowodować, że technologie te będą pozwalały na kontakt z innymi użytkownikami sieci. W sposób bardziej namacalny i wielowymiarowy niż do tej pory to wyglądało.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!