Inwestycja w infrastrukturę otoczenia - kiedy warto w nią inwestować?

Infrastruktura otoczenia to nieczęsto spotykany termin, a jednak każdy z nas — nie tylko przedsiębiorcy — spotykają się z nią codziennie. Infrastrukturą tego typu może być kładka dla pieszych, pochylnia dla osób niepełnosprawnych, ale i droga dojazdowa lub sieć dróg wewnętrznych. Kiedy warto w nią inwestować?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 23 czerwca 2021

Nie istnieje jednolita definicja infrastruktury otoczenia, ale…

Każda firma będzie postrzegać ją zupełnie inaczej. Oczywiście kluczową rolę będzie odgrywać wielkość naszej działalności oraz statut własnościowy pomieszczeń, gdzie mieści się firma. Jeśli tylko wynajmujemy biuro, to nasze możliwości kreowania infrastruktury otoczenia są niewielkie. Możemy co najwyżej zasugerować brak pewnych rozwiązań właścicielowi posesji i zaoferować udział w partycypacji kosztami. 

Tym samym, dla mikroprzedsiębiorstwa inwestycją w ten obszar może być choćby zgoda właściciela nieruchomości na zainstalowanie billboardu lub neonu, gdzie będzie na przykład nazwa naszej firmy lub jej logo. Pomoże to zwiększyć naszą rozpoznawalność. Przynajmniej w pewnych aspektach.

Znaczenie infrastruktury rośnie wprost proporcjonalnie do ilości osób, jakie zatrudnia firma i pieniędzy, jakimi ona obraca. Wielkie, zatrudniające po 200 osób firmy nawet nie spojrzą poważnie na taką nowość w otoczeniu budynku, jak nowy szyld reklamowy. A jeśli nawet spojrzą, to będzie to raczej dla nich coś oczywistego. 

Każda działalność musi samodzielnie oszacować, jakie obszary w funkcjonowaniu firmy wymagają poprawy. Może zdarzyć się sytuacja, kiedy dużą rolę będzie odgrywał na przykład nowy parking. Kiedy indziej konieczna będzie wielka modernizacja wewnętrznej sieci dróg. Jak znaleźć strefy wymagające poprawy?

Infrastruktura otoczenia lubi, gdy właściciel firmy jest otwarty na propozycje

Jeśli nie wiemy, jaki obszar funkcjonowania firmy można usprawnić, nie bójmy się zapytać o to zarówno załogi, jak i naszych klientów. Można w tym celu skorzystać na przykład z ankiety. Co więcej, znalezienie takich sfer działania firmy, to wręcz nasz obowiązek. Każda działalność, która próbuje uzyskać certyfikat ISO 9001:2015, musiała wskazać takie obszary.

ISO 22301. Co to za standard?ISO 22301. Co to za standard?Anna Malinowska

Dobrym przykładem umiejętnego szukania stref do zagospodarowania można wykazać się na przykład wtedy, gdy nasza firma działa w branży wydobywczej lub skupia się na rekultywacji. Te obszary rynku mocno oddziałują na lokalną społeczność. Obietnica inwestycji w te obszary, jakie wskażą mieszkańcy, może nie tylko pomóc naszej firmie w ujęciu funkcjonalnym, ale też wizerunkowym. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Z kim jeszcze rozmawiać o infrastrukturze otoczenia?

Na pewnym etapie nie da się poradzić sobie bez rozmów z gminą, powiatem, a nawet Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Jeśli nasza firma skupia się na spedycji i ruchu wielkokołowym, to dobudowanie pasu zjazdowego z pobliskiej drogi lub inwestycja w rondo to naturalna kolej rzeczy. 

Kluczem do sukcesu jest znalezienie takich obszarów, które przysłużą się nie tylko naszej firmie, ale i otoczeniu, czyli na przykład kierowcom lub mieszkańcom pobliskich domów lub osiedli. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!