Jak mierzyć efekty pracy personelu?

Nadrzędnym celem każdej firmy jest zarabianie pieniędzy. Nie uda się to gdy personel nie będzie odpowiednio zmotywowany i różni członkowie zespołu nie będą wywiązywać się ze swoich zadań. Jak mierzyć efekty pracy personelu?

Jak mierzyć efekty pracy personelu?
  • Michał Górecki
  • /
  • 25 maja 2021

Dlaczego warto mierzyć wydajność personelu?

Przede wszystkim dlatego, by w każdej chwili dysponować wiedzą o tym, którzy członkowie zespołu są najbardziej zmotywowani i zależy im na swojej pracy. To kluczowy wskaźnik, który nie tylko mówi nam wiele o kondycji firmy, ale też podpowiada, jakich cech szukać u kolejnych pracowników, podczas planowanych procesów rekrutacyjnych.

Warto też znać te informacje, by móc odpowiednio rozdysponować premie. Dodatkowa gratyfikacja takiej samej wysokości dla wszystkich zatrudnionych pod wieloma względami byłaby niesprawiedliwa. Co ważne, utrwalałaby też słynną zasadę czy się stoi, czy się leży, premia się należy.

Pod kątem biznesowym byłaby to jedna z gorszych rzeczy, jaka mogłaby spotkać naszą firmę. Nieefektywni pracownicy wciąż pozostaliby niezmotywowani, a ci, którym zależy na rozwoju działalności, mogliby odejść do konkurencji, bo uznaliby, że tam mają większe szanse na rozwój.

Koniec końców, przedsiębiorca mógłby obudzić się nagle z zespołem, któremu nie zależy na pracy i przychodzą do niej tylko po to, by odsiedzieć swoje osiem godzin, zrobić niezbędne minimum i iść do domu. W dalszej perspektywie czasowej jest to prosta droga do upadku firmy.

Nie chcesz mierzyć efektów pracy personelu samodzielnie? Są różne opcje!

Nie musimy angażować się w skrupulatne analizowanie wszystkich ważnych wskaźników i zapisywanie ich w zeszycie przez cały tydzień, siedem dni w tygodniu. O wiele lepiej zaangażować do tego celu oprogramowanie SaaS lub menedżera.

Ta druga opcja niesie ze sobą wiele atutów. Sprawny menedżer nie tylko przeanalizuje dane, ale też może zająć się motywacją zespołu. To najprostszy sposób, by szybko upewnić się, czy zespół wymaga gruntownej przebudowy, czy może jednak uda nam się wykrzesać z załogi nieco większe zaangażowanie.

Warto też w tym miejscu zastanowić się nad tym, czy efekty pracy personalu oznaczają dla nas tylko brak zysków, czy wręcz sprawiają, że bilans finansowy firmy wciąż jest coraz gorszy. Jeśli zespół przepala budżet, a nie idą za tym żadne widoczne profity, to warto przemyśleć strukturę organizacyjną od podstaw.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Jak zmotywować pracowników do wytężonej pracy? Finansowo!

Najlepszym katalizatorem aktywizacji pracowników są ich finanse. Jeśli wdrożymy jasny, atrakcyjny z punktu widzenia zespołu system premiowy, gdzie poszczególne cele finansowe są do osiągnięcia dla wszystkich członków zespołu, to morale może bardzo szybko wzrosnąć.

Co ważne, wraz ze wzrostem morale i poziomu zaangażowania pracowników, mogą też wzrosnąć nasze wyniki finansowe. Uwaga ta dotyczy nie tylko handlowców. Wyższa jakość obsługi czy wydajniej pracujący magazyn to także zysk. Nawet jeśli nie jest wyrażony w gotówce. Jeśli nagle pracownik magazynu w ciągu roboczogodziny załaduje na przykład o 5-10% paczek więcej, to zysk jest oczywisty. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej
Algorytm Twittera faworyzuje prawicę
rozwiązania

Algorytm Twittera faworyzuje prawicę

Twitter promuje za pośrednictwem swojego algorytmu treści o charakterze prawicowym czy też konserwatywnym. Oznacza to, że treści bardziej liberalne czy też lewicowe mogą być słabiej pozycjonowane....

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!