Jak optymalizować procesy?

Dobra firma to wydajna firma. Szef powinien wiedzieć o tym, jak wygląda postęp prac u wszystkich członków zespołu lub mieć od tego swoich ludzi — menedżerów, którzy w jego imieniu będą zarządzać zasobami ludzkimi. Jak skutecznie optymalizować procesy w firmie?

Jak optymalizować procesy?
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 19 maja 2021

Chcesz optymalizować koszty w firmie? Postaw na twarde dane

Niezwykle częstym błędem w świecie biznesu jest podejmowanie decyzji, które mogą zaważyć na przyszłości firmy, gdy mamy tylko częściową — a nierzadko wręcz szczątkową — wiedzę na dany temat. Jedna taka decyzja może nie wywoływać tragicznych efektów, jednak cały ciąg złych wyborów pogrążył już nie jednego przedsiębiorcę.

Właśnie z tego względu warto nie tylko ufać swoim pracownikom, ale i twardym danym, jakie wygenerują na przykład programy SaaS. Jeśli menedżer nie przepada za jakimś pracownikiem ze swojego zespołu, który nie pasuje mu pod kątem charakterologicznym, to może nie przedstawiać tej osoby do premii pomimo tego, że pracownik zapewnia o wiele wyższą monetyzację niż kilku innych kolegów z działu.

Dedykowane oprogramowanie nie kieruje się sympatiami. Po prostu przedstawia w formie czytelnej analizy i szeregu tabelek najważniejsze informacje, które pomogą wyciągnąć obiektywne dane z interesującego nas obszaru tematycznego.

Taki software świetnie sprawdzi się też w sytuacji, kiedy chcemy sprawdzić, czy któryś z działów w firmie przepala budżet. Może zdarzyć się, że polityka oszczędności, jaką skutecznie prowadzi na przykład dział kadr i HR jest w pełni marnowana przez rozrzutność marketingu.

Nie można myśleć o optymalizacji procesowej bez targetowania klientów

Żyjemy w czasach, kiedy niemal każdego z nas można opisać w kilku niezbyt rozbudowanych tabelach. Doskonale widać to w świecie mediów społecznościowych, które na każdym kroku nas profilują, a następnie sprzedają reklamy, które zapewniają najwyższe prawdopodobieństwo konwersji.

Jeśli nasza firma prowadzi na przykład sklep online, to — w zgodzie z panującym w Polsce i w Europie prawem — również powinniśmy jak najlepiej poznać naszych klientów. Musimy wiedzieć, skąd pochodzą, jak do nas trafiają, czy zapoznają się z ofertą firmy ze smartfona, czy z komputera.

To tylko kilka najważniejszych danych, na które warto zwrócić uwagę. Im więcej informacji uzyskamy, tym lepszą ofertę będziemy mogli przedstawić. Warto też zdecydować się na wdrożenie oprogramowania CRM, które znacznie pomoże nam zarządzać klientami, których już udało nam się pozyskać.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Zarządzanie firmą nigdy się nie kończy

Nawet jeśli kondycja naszego przedsiębiorstwa w marcu czy kwietniu wygląda świetnie, to już wtedy musimy myśleć o działaniach, jakie podejmiemy w bliskiej przyszłości, by utrzymać swoją przewagę nad konkurencją. Na rynku zapewne działa sporo firm, które będą próbowały przebić naszą ofertę i przejąć klientów.

Jeśli spoczniemy na laurach, to możemy obudzić się w sytuacji, kiedy obroty będą na tyle niskie, że w odbudowę pozycji naszej działalności będzie trzeba zainwestować o wiele więcej czasu i pieniędzy. Lepiej więc dmuchać na zimne i analizować kluczowe informacje jak najczęściej.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: hr
Kliknij aby wrócić do strony głównej
Algorytm Twittera faworyzuje prawicę
rozwiązania

Algorytm Twittera faworyzuje prawicę

Twitter promuje za pośrednictwem swojego algorytmu treści o charakterze prawicowym czy też konserwatywnym. Oznacza to, że treści bardziej liberalne czy też lewicowe mogą być słabiej pozycjonowane....

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!