Jak poprawić jakość obsługi klienta przez internet?

Sieć stała się równorzędnym elementem handlu, który ma takie samo (a zdaniem wielu osób nawet większe znaczenie) niż tradycyjny model sprzedaży. Jak skutecznie poprawić jakość obsługi klienta przez internet?

Jak poprawić jakość obsługi klienta przez internet?
  • Anna Malinowska
  • /
  • 6 czerwca 2021

Co składa się na skuteczną sprzedaż przez internet?

Przede wszystkim widoczność i zasięgi, jakie generuje nasza strona i zawarta tam oferta. Pamiętajmy o tym, że w sieci kluczową rolę odgrywa widoczność i zasięgi. Nawet gdy w naszym sklepie mamy wybrany produkt w najlepszej cenie na rynku, ale nikt o tym nie wie, to go nie sprzedamy, a więc nie zarobimy.

Pokazuje to dobitnie, jak dużą rolę we współczesnym świecie odgrywa odpowiednio dobrany model promocji. Można postawić na zasięgi budowane w mediach społecznościowych, na kampanie płatne w Google Ads lub podobnych usługach, ale i zdecydować się na pozycjonowanie serwisu.

Praktyka wielu firm pokazuje, że to właśnie pozycjonowanie (SEO) będzie w stanie zapewnić nam najlepszą widoczność naszego sklepu w ujęciu długoterminowym. Mimo tego, że SEO potrafi sporo kosztować, to zdecydowanie warto dać szansę pozycjonerom, by ci podnieśli widoczność naszego sklepu. 

Skuteczna sprzedaż przez internet musi składać się z dość dużej liczby powiązanych ze sobą procesów. Nasza strona nie jest w pełni niezależnym tworem, który w internecie żyje własnym życiem. Wpływa na nią wiele zmiennych. 

Jakość obsługi przez internet a komunikacja z klientami

Tradycyjny model infolinii powoli odchodzi do lamusa. Oczywiście, jej schyłek będzie postępował powoli, jednak jest dość prawdopodobnym, że już za kilka lat tradycyjna forma kontaktu z klientem w ten sposób będzie niszowa i ogólnokrajowe firmy przeniosą ciężar komunikacji na zupełnie inne technologie.

Business Continuity Plan (BCP)Business Continuity Plan (BCP)Michał Górecki

Ich zalążki świetnie widać na rynku już dziś. Popularne czaty tekstowe są bardzo powszechne i coraz więcej firm inwestuje w te technologie już teraz. Co więcej, jest to przestrzeń, gdzie bardzo płynnie łączy się komunikację między dwoma osobami z taką, która w części jest kontrolowana przez sztuczną inteligencję.

SI odpowiada za wstępne zdiagnozowanie problemu lub oczekiwań klienta, a następnie przekazuje kluczowe dane człowiekowi, który dopina cały proces, starając się spełnić oczekiwania klienta. To rozwiązanie, które bez wątpienia warto wdrożyć na swojej stronie już dziś. 

Rośnie też popularność wideo-czatów. To kolejna forma, która zyskuje na znaczeniu. Taki model komunikacji działa na większą liczbę naszych zmysłów, a więc angażuje klienta bardziej. Metoda zyskuje na znaczeniu, za sprawą coraz wyższej przepustowości łącz.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Co jeszcze wpływa na jakość obsługi klienta przez internet?

Pamiętajmy o tym, że kluczową rolę odgrywa czas. Możemy postawić na najnowocześniejsze technologie, jednak jeśli odbiorca będzie zbyt długo czekał na interakcję z naszej strony, to zapewne zniechęci się i wybierze ofertę konkurencji.

Równie ważne są kompetencje pracowników. Muszą być oni w stanie rozwiązać wszystkie problemy, z jakimi zgłasza się do nas klient. Mimo rozwoju technologii, porzekadło nasz klient nasz pan, wciąż jest aktualne.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej
Algorytm Twittera faworyzuje prawicę
rozwiązania

Algorytm Twittera faworyzuje prawicę

Twitter promuje za pośrednictwem swojego algorytmu treści o charakterze prawicowym czy też konserwatywnym. Oznacza to, że treści bardziej liberalne czy też lewicowe mogą być słabiej pozycjonowane....

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!