Jak pozyskiwać leady sprzedażowe?
Jeśli nasza działalność ma zarabiać, to musi pozyskiwać leady sprzedażowe. Bez stałego poszerzania bazy klientów i budowania wzajemnego zaufania, może być nam ciężko utrzymać się na fali wznoszącej. Jak legalnie pozyskiwać leady sprzedażowe?
- Martyna Kowalska
- /
- 20 maja 2021
Czy handel danymi kontaktowymi jest w polskim prawie legalny?
Zachodzi co do tego wiele wątpliwości. Jeszcze przed 2018 rokiem, kiedy w życie weszło rozporządzenie RODO, był to prężny dość stabilny pod kątem obowiązującego w naszym kraju prawodawstwa, segment rynku, gdzie każda firma mogła szybko próbować kupić lub sprzedać wiele informacji.
Sytuacja zmieniła się po wejściu w życie RODO. Dlaczego? To właśnie ten akt prawny postawił na pierwszym miejscu nie firmy i troskę o ich interes, ale użytkowników usług, klientów. Każdy z nas ma prawo do wglądu w historię swoich danych, a także do ich edycji.
Jednym z najpotężniejszych oręży jest jednak prawo do bycia zapomnianym oraz przywilej wykreślenia nas z bazy danych, jeśli uznamy, że nie chcemy, by dany podmiot mógł się z nami kontaktować. Bez względu na to, czy drogą telefoniczną, czy mailową.
Chcesz pozyskać dane? Przekonaj użytkowników, że na tym zyskają
Niedocenianym rozwiązaniem, które wiele podmiotów gospodarczych bagatelizuje, jest wprowadzenie na swoją stronę CTA, czyli wezwania do działania. Nazwa pochodzi od anglojęzycznego zwrotu Call To Action i dość dobrze oddaje esencję tej metody.
Właściciel serwisu musi w odpowiedni sposób zmotywować użytkownika, by ten powierzył mu swoje dane i tym samym zgodził się na kontakt w celu świadczenia określonych usług lub otrzymania różnych profitów, jak choćby dostępu do naszego firmowego newslettera.
Nadrzędną zasadą przyświecającą CTA jest obowiązek dotrzymania danego słowa przez administratora witryny. Jeśli obiecuje więc 5% rabatu na określony produkt w zamian za dopisanie się do newslettera, to trzeba dotrzymać danego słowa.
Inaczej możemy wyjść w oczach potencjalnych zainteresowanych za oszustów. Stracimy na tym potrójnie: użytkownik wypisze się z naszej bazy (do czego daje mu prawo RODO), zrezygnuje z zamówionego dobra lub je odeśle, a na dodatek będzie dla nas nośnikiem negatywnej reklamy.
Wiarygodność to kluczowy element w rozwoju każdego przedsiębiorstwa i trzeba kłaść na tę kwestię wystarczająco duży nacisk. Przed uruchomieniem newslettera sprawdźmy, czy wszystkie linki w nim działają. To dobra praktyka, która powinna nam wejść w nawyk.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Zbuduj swoją pozycję w social mediach
Kolejna metoda, która powinna zapewnić nam szybki wzrost liczby użytkowników, to aktywna kampania w mediach społecznościowych. Można zdecydować się na promocję darmową lub płatną, czyli taką, która zapewni nam nieco większe zasięgi, jednak zmusi nas do sięgnięcia do portfela.
To prosty i skuteczny pomysł, który jednocześnie pozwoli nam zbudować bazę klientów, a także wytworzyć wokół firmy pozytywny PR, który także jest bardzo ważnym elementem prowadzenia każdego biznesu. Zwłaszcza teraz, w rzeczywistości, na którą wciąż duży wpływ ma pandemia.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?