Jak przygotować szkolenie online?

Czasy pandemii koronawirusa bardzo mocno wpłynęły na każdy aspekt naszej codzienności. Od możliwości spędzania wolnego czasu, po pracę i edukację, aż po rozwijanie kompetencji pracowników. Coraz więcej działalności rezygnuje z tradycyjnych kursów doskonalących i stawia na szkolenia online. Jak przygotować dobre, angażujące szkolenie w sieci?

Jak przygotować szkolenie online?
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 14 maja 2021

Czy warto inwestować w szkolenia online?

Zdecydowanie tak, jednak tylko w te, które niosą ze sobą konkretną dawkę wiedzy. Czasem trudno jednak wyłowić te idealne, świetne szkolenie, które będzie najlepiej dopasowane do obszaru funkcjonowania pracownika, w którego chcemy inwestować.

Po czym można rozpoznać dobre szkolenia online? Na pewno warto zwrócić uwagę na opisywany zakres tematyczny. To kluczowa kwestia. Jeśli widzimy, że opis jest precyzyjny, a z poruszanych zagadnień układa się logiczna i spójna całość, to na pewno warto wziąć taki kurs na poważnie.

Dobrze byłoby też, gdyby organizator lub prowadzący szkolenie nie był osobą anonimową. Oczywiście, szkolenia organizowane przez ekspertów o ogólnopolskiej rozpoznawalności nie są zbyt tanie, jednak czasem warto zastanowić się nad tym, czy taka inwestycja — nawet, gdyby miała kosztować sporo pieniędzy — szybko nam się nie zwróci. 

W zgodnej opinii wielu przedsiębiorców dobre szkolenie online to szkolenie, które choćby w części stawia na interaktywne formy, które mają angażować osoby biorące udział w kursie. Czasy, kiedy wystarczyło uruchomić playera na stronie i zminimalizować przeglądarkę na pulpicie, już dawno minęły.

Czy moduły w szkoleniach online są ważne?

Tak, jednak trudno określić je mianem niezbędnych. Niektóre kursy poruszają dość wąski zakres tematyczny, dlatego ich rozbijanie na mniejsze sekcje nie miałoby większego sensu i mogłoby być dodatkowym obciążeniem dla kursantów. 

Czasem jednak zdarza się, że szkolenie dotyka bardzo szerokiego obszaru. Załóżmy, że chcemy wykupić pracownikowi kurs marketingu w sieci dla zawodowców. Żyjemy w czasach, kiedy e-marketing składa się z tak wielu płaszczyzn, że wyodrębnienie kilku-kilkunastu różnych modułów to wręcz obowiązek prowadzącego.

Zasadne jest pytanie o to, czy organizator chce udostępnić wszystkie moduły po uiszczeniu jednej opłaty, czy też raczej preferuje system płatności podzielonych: inna kwota za kurs w wersji mini, jeszcze inna za dowolne wybrane trzy moduły lub standardowa, ujednolicona kwota za aktywację każdego z modułów szkoleniowych. Tu zdania zawsze będą podzielone.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Czy wszystkie szkolenia można przeprowadzić przez internet?

Wiele wskazuje na to, że nie. Na pewno jednak można zapoznać uczestników kursu z kwestią teoretyczną takich zajęć. Załóżmy, że chcemy zapisać pracowników na kurs z obsługi wózka widłowego. Nie podlega żadnej dyskusji, że zajęcia praktyczne muszą odbyć się na fizycznie dostępnym sprzęcie, a nie w sieci.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by przepisy, które regulują kwestie obsługi takiego urządzenia przedstawić kursantom w formie zdalnej. W wielu krajach to coraz popularniejszy sposób na organizowanie szkoleń. Trend ten zaczyna już zresztą powoli docierać do Polski.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej
Algorytm Twittera faworyzuje prawicę
rozwiązania

Algorytm Twittera faworyzuje prawicę

Twitter promuje za pośrednictwem swojego algorytmu treści o charakterze prawicowym czy też konserwatywnym. Oznacza to, że treści bardziej liberalne czy też lewicowe mogą być słabiej pozycjonowane....

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!