Jak przygotować szkolenie online?
Czasy pandemii koronawirusa bardzo mocno wpłynęły na każdy aspekt naszej codzienności. Od możliwości spędzania wolnego czasu, po pracę i edukację, aż po rozwijanie kompetencji pracowników. Coraz więcej działalności rezygnuje z tradycyjnych kursów doskonalących i stawia na szkolenia online. Jak przygotować dobre, angażujące szkolenie w sieci?
- Martyna Kowalska
- /
- 14 maja 2021
Czy warto inwestować w szkolenia online?
Zdecydowanie tak, jednak tylko w te, które niosą ze sobą konkretną dawkę wiedzy. Czasem trudno jednak wyłowić te idealne, świetne szkolenie, które będzie najlepiej dopasowane do obszaru funkcjonowania pracownika, w którego chcemy inwestować.
Po czym można rozpoznać dobre szkolenia online? Na pewno warto zwrócić uwagę na opisywany zakres tematyczny. To kluczowa kwestia. Jeśli widzimy, że opis jest precyzyjny, a z poruszanych zagadnień układa się logiczna i spójna całość, to na pewno warto wziąć taki kurs na poważnie.
Dobrze byłoby też, gdyby organizator lub prowadzący szkolenie nie był osobą anonimową. Oczywiście, szkolenia organizowane przez ekspertów o ogólnopolskiej rozpoznawalności nie są zbyt tanie, jednak czasem warto zastanowić się nad tym, czy taka inwestycja — nawet, gdyby miała kosztować sporo pieniędzy — szybko nam się nie zwróci.
W zgodnej opinii wielu przedsiębiorców dobre szkolenie online to szkolenie, które choćby w części stawia na interaktywne formy, które mają angażować osoby biorące udział w kursie. Czasy, kiedy wystarczyło uruchomić playera na stronie i zminimalizować przeglądarkę na pulpicie, już dawno minęły.
Czy moduły w szkoleniach online są ważne?
Tak, jednak trudno określić je mianem niezbędnych. Niektóre kursy poruszają dość wąski zakres tematyczny, dlatego ich rozbijanie na mniejsze sekcje nie miałoby większego sensu i mogłoby być dodatkowym obciążeniem dla kursantów.
Czasem jednak zdarza się, że szkolenie dotyka bardzo szerokiego obszaru. Załóżmy, że chcemy wykupić pracownikowi kurs marketingu w sieci dla zawodowców. Żyjemy w czasach, kiedy e-marketing składa się z tak wielu płaszczyzn, że wyodrębnienie kilku-kilkunastu różnych modułów to wręcz obowiązek prowadzącego.
Zasadne jest pytanie o to, czy organizator chce udostępnić wszystkie moduły po uiszczeniu jednej opłaty, czy też raczej preferuje system płatności podzielonych: inna kwota za kurs w wersji mini, jeszcze inna za dowolne wybrane trzy moduły lub standardowa, ujednolicona kwota za aktywację każdego z modułów szkoleniowych. Tu zdania zawsze będą podzielone.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Czy wszystkie szkolenia można przeprowadzić przez internet?
Wiele wskazuje na to, że nie. Na pewno jednak można zapoznać uczestników kursu z kwestią teoretyczną takich zajęć. Załóżmy, że chcemy zapisać pracowników na kurs z obsługi wózka widłowego. Nie podlega żadnej dyskusji, że zajęcia praktyczne muszą odbyć się na fizycznie dostępnym sprzęcie, a nie w sieci.
Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by przepisy, które regulują kwestie obsługi takiego urządzenia przedstawić kursantom w formie zdalnej. W wielu krajach to coraz popularniejszy sposób na organizowanie szkoleń. Trend ten zaczyna już zresztą powoli docierać do Polski.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?