Jak zarabiać na szkoleniach online?

Dobrze skonstruowane szkolenie online może stać się świetną formą stałego, dodatkowego przychodu. Praktyka wielu menedżerów pokazuje też, że takie szkolenie pomaga w budowaniu naszego wizerunku jako specjalisty w danej dziedzinie. Jak skutecznie zarabiać na szkoleniach online?

Jak zarabiać na szkoleniach online?
  • Michał Górecki
  • /
  • 12 maja 2021

Jak skonstruować dochodowe szkolenie przez internet?

Przede wszystkim musimy upewnić się, że jesteśmy specjalistami w dziedzinie, w jakiej chcemy zabrać głos i edukować innych. Mówiąc obrazowo, wybitny matematyk raczej nie zorganizuje porywającego szkolenia z zasad optymalizacji stron w sieci, a pracownik działu promocji nie zapewni odpowiednio wysokiego poziomu merytorycznego na szkoleniu z bankowości.

Musimy więc znaleźć naszą niszę. Jeśli wiemy, że w określonych zbiorach działań jesteśmy dobrzy i mamy coś do powiedzenia, to następnym krokiem jest upewnienie się, że ktoś chce nas słuchać. Może zdarzyć się tak, że nasza specjalizacja jest niezwykle wąska, w wyniku czego ilość zainteresowanych będzie relatywnie mała. 

Oczywiście nie zmusza nas to do zarzucenia planów stworzenia ambitnego szkolenia online, jednak na pewno wymusi na nas szereg kompromisów. Skoro zainteresowanych jest niewiele, to zarobimy mniej. Jak zatem oszacować koszty promocji no i wreszcie, jak wycenić samo szkolenie?

Jeśli będzie ono zbyt tanie, to jego odbiór w opinii internautów może być sceptyczny. Jeśli zaś zażyczymy sobie zbyt wygórowanej sumy, to nawet osoby potencjalnie zainteresowane uznają, że dodatkowy zastrzyk wiedzy nie jest wart takiej kwoty. To kolejny dylemat, z którym trzeba będzie się zmierzyć.

Upewnij się, że potrafisz nawiązać kontakt z odbiorcą

Internet ma to do siebie, że nie wybacza wpadek. Jeśli nie chcemy stać się memem — co raczej nie wróżyłoby dobrze naszej karierze szkoleniowca w przyszłości — to musimy upewnić się, że szkolenie będzie zorganizowane w sposób niezwykle profesjonalny.

Zainwestujmy w dobrej jakości oświetlenie sceniczne, upewnijmy się, że mamy odpowiedniej jakości kamerę i mikrofon (najlepiej tak zwanego zbieraka lub wpinkę) oraz że — w razie awarii sieci — możemy sobie zapewnić alternatywny dostęp do internetu, na przykład z łączności naszego operatora GSM. 

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Poznaj język korzyści i naucz się nim operować

Jeśli chcesz zwiększyć monetyzację swoich szkoleń, naucz się mówić (i pisać) do odbiorców w taki sposób, by ci skupili się na atutach, jakie wyciągną ze szkolenia. Częstym błędem nowicjuszy jest skupianie się na tym, jakie posiadają oni kompetencje, by uczyć innych. Oczywiście, jest to ważna kwestia, jednak na pewno nie można uznać jej za najważniejszą. 

Jeśli odbiorca nie zostanie skuszony odpowiednimi obietnicami, które następnie zostaną dotrzymane, to nawet jeśli raz weźmie udział w organizowanym przez nas szkoleniu, to jest więcej niż prawdopodobnym, że nie poleci go swoim znajomym ani nie skorzysta z naszej wiedzy w przyszłości.

Kluczem do sukcesu są właśnie ci uczestnicy szkoleń, którzy wracają do nas po kolejną dawkę wiedzy. Nieocenioną rolę odgrywają też te osoby, które piszą w naszych mediach społecznościowych o tym, jak bardzo pomogła im uzyskana w ten sposób wiedza.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej
Czym jest LIDAR i do czego służy?
rozwiązania

Czym jest LIDAR i do czego służy?

Wiele rozwiązań technologicznych, także tych na polskim rynku, często wykorzystuje narzędzie, jakim jest lidar. Choć niesłusznie opisywany jako wyłącznie rodzaj lasera, jest bardzo zaawansowanym...

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!