Jaki samochód do firmy wybrać? Czym kierować się przy zakupie?

Zdecydowana większość działalności gospodarczych nie może obejść się bez samochodu. Zapewnia nam on łatwość w transporcie produktów czy w dotarciu do klienta, jakiemu chcemy przedstawić swoją ofertę. O czym pamiętać, wybierając auto do firmy?

  • Michał Górecki
  • /
  • 20 lipca 2021

Modele finansowania zakupu pojazdu

Na rynku mamy trzy główne typy finansowania nowego auta. Można tu wskazać na zakup pojazdu za gotówkę, jednak z dość oczywistych względów, jest to rozwiązanie, na które może pozwolić sobie tylko niewielka część przedsiębiorców.

Można też zastanowić się nad leasingiem firmowym. Zwykle jest on dość łatwo dostępny, choć wciąż zdarza się, że młodzi przedsiębiorcy mają problemy z jego szybkim uzyskaniem. Decydując się na leasing, musimy zapewnić sobie wkład własny na poziomie zbliżonym do 10-30% wartości pojazdu.

Ciekawie wygląda też opcja najmu długoterminowego, czyli w pewnym uproszczeniu, abonamentu na samochód. Wiele firm daje możliwość takiego wynajmu. Zwykle są to auta nowe, z których korzystamy przez 2-3 lata, a następnie dostajemy prawo wymiany ich na nowszy model.

Leasing oraz najem długoterminowy pozwalają obniżyć nieco koszty prowadzenia działalności gospodarczej, co nie pozostanie bez znaczenia dla wielu firm, które są właśnie na etapie poszukiwania samochodu do swojej firmy. 

Dobry samochód do firmy powinien być ekonomiczny

Na rynku mamy kilka różnych metod zasilania pojazdów w paliwo, dzięki którym będą one mogły przemieszczać się z punktu A do punktu B. Na pierwszym miejscu trzeba wskazać na silniki benzynowe. Obecnie (ze względu na zjawisko downsizingu) coraz częściej w nowych autach montuje się małe, ekonomiczne silniki 3-cylindrowe. 

Business Continuity Plan (BCP)Business Continuity Plan (BCP)Michał Górecki

Wciąż można kupić też pojazdy z silnikiem Diesla. Mimo tego, że w wielu krajach na zachodzie powoli odchodzi się od tego modelu napędzania pojazdu, wiele wskazuje na to, że Diesel będzie obecny w Europie jeszcze przez wiele lat. 

Zawsze warto docenić też napęd LPG. Precyzując: połączenie benzyny z LPG. Gaz kosztuje około 50% ceny paliwa, zapewnia bardzo dobre osiągi, a na rynku wciąż można znaleźć wiele ciekawych pojazdów, które mają fabryczną, wspieraną przez producenta, instalację LPG.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Rośnie też popularność hybryd oraz pojazdów elektrycznych. Mimo tego, że sieć stacji elektrycznych w Polsce wciąż nie jest zbyt rozbudowana, to widać, że przyszłość należy właśnie do tych aut. Z roku na rok poprawiają się też ich parametry techniczne.

O czym pamiętać przy zakupie auta do firmy?

Przede wszystkim o tym, że taki pojazd — jak każda rzecz w firmie — musi spełniać jasno określoną rolę. Zakup ładnego, a nieekonomicznego pojazdu może odbić nam się sporą czkawką. Będziemy ponosić koszty niewspółmiernie duże do tych, jakie zapewniłoby nam inne auto.

Pamiętajmy też o tym, że zakup auta do firmy to inwestycja na co najmniej kilka lat. Powinniśmy postarać się utrzymać je w dobrej kondycji technicznej i estetycznej. Dzięki temu być może zarobimy trochę więcej pieniędzy przy jego odsprzedaży. A zainwestowane środki przeznaczymy na zakup nowszego, lepszego auta. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!