Konsumenci chcą bezpiecznych usług telekomunikacyjnych

Według badań Coleman Parkes Research, cyberbezpieczeństwo powinno stać się podstawową częścią oferty operatorów telefonii komórkowej

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 10 marca 2022

Cyberbezpieczeństwo z najwyższym priorytetem

54 proc. konsumentów na świecie uważa, że bezpieczeństwo jest dla nich najważniejszą częścią oferty operatorów telefonii komórkowej. Dopiero na drugim miejscu jest mobilna rozrywka, która została wskazana przez 13% konsumentów na świecie.

Wyniki te wyraźnie pokazują zmianę, jaka zaszła w nastrojach konsumenckich w ostatnich latach i że to nie rozrywka, a bezpieczeństwa stało się głównym magnesem przyciągającym klientów do operatorów — wynika z badania Coleman Parkes Research, które zostało zrealizowane na zlecenie Allot, jednego globalnych liderów oferujących rozwiązania w obszarze cyberbezpieczeństwa.

Ochrona przed cyberprzemocą

Potrzeby konsumentów w zakresie zapewnienia im cyberbezpieczeństwa jeszcze bardziej podkreśla fakt, że na kolejnych miejscach wśród najbardziej oczekiwanych przez nich usług oferowanych przez operatorów telefonii komórkowej znalazły się: ochroną przed cyberprzemocą (13 proc. wskazań), ubezpieczenie telefonu (12 proc.), a także możliwość kontroli rodzicielskiej poczynań dzieci w internecie (7 proc..

Aż 56 proc. respondentów wskazała także, że chce, aby ochrona przed zagrożeniami w sieci była częścią pakietu usług oferowanych przez ich operatora – w porównaniu do zaledwie 8 proc. takich wskazań w 2020 roku. Co więcej, aż 48 proc. konsumentów oczekuje także preinstalowanych przez producentów zabezpieczeń na swoich telefonach w porównaniu do 27 proc. takich wskazań dwa lata wcześniej.

Kluczowe wnioski z raportu „Allot Telco Security Trends H1 2022" obejmują:

57 proc. konsumentów stwierdziło, że nie wie, które rozwiązanie cyberbezpieczeństwa wybrać. Oznacza to nasilenie się zagubienia konsumentów w tym obszarze, bo w 2020 roku takiej samej odpowiedzi udzieliło 31 proc. respondentów;

62 proc. konsumentów stwierdziło, że bezpieczna łączność jest podstawową ofertą, której oczekują od dostawców usług mobilnych;

84 proc. konsumentów uważa, że ​​zabezpieczenia powinny już znajdować się na urządzeniu lub że odpowiedzialność za bezpieczeństwo powinna spoczywać na producencie urządzenia lub dostawcy usług.

75 proc. konsumentów stwierdziło, że ufa swojemu operatorowi komórkowemu w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami.

Ponad 90 proc. konsumentów jest gotowych zapłacić za ochronę przed cyberzagrożeniami.

Badanie Allot zostało przeprowadzone wśród 8 tys. klientów operatorów telefonii komórkowej na całym świecie w pierwszym kwartale 2022 roku.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak usunąć konto na Facebooku?Jak usunąć konto na Facebooku?Michał Górecki

Cyberbezpieczeństwo ważne dla telekomunikacji

Na kwestie bezpieczeństwa w telekomunikacji jako trendów w 2022 wskazywała również Polska Izba informatyki i Telekomunikacji.

- Mamy świadomość, iż sieci telekomunikacyjne mają specjalną i niezwykle istotną rolę w zachowaniu bezpieczeństwa państwa i gospodarki, szczególnie w obecnej sytuacji. Rozumiemy potrzebę i popieramy jak najszybsze wdrożenie otoczenia regulacyjnego wspierającego bezpieczeństwo sieci i usług w kraju. Podkreślamy, że temat ten powinien być ściśle koordynowany i realizowany w pełnej spójności z normami obowiązującymi w Unii Europejskiej. Z tego względu PIIT bierze aktywny udział w pracach nad zmianami w obszarze bezpieczeństwa – zaznaczała Izba w oświadczeniu/

Niezwykle ważnymi elementami dla poprawy w tym zakresie są krajowy system cyberbezpieczeństwa oraz ustawa nowelizująca zasady jego funkcjonowania. Te kwestie dotyczą całej gospodarki, a także wszystkich sektorów, które będą musiały się do niego dostosować. Istotne zmiany, jakie niesie ze sobą ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, nie mogą być rozpatrywane osobno od procedowanej równolegle dużej reformy prawa telekomunikacyjnego oraz pakietu zmian legislacyjnych zarówno sektorowych, jak i tych dotyczących całej gospodarki.

Źródło: Allot, PIIT

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!