Kreatywne metody na promocję firmy w przestrzeni publicznej

Gdy mowa o działalnościach gospodarczych i zasadach ich reklamy, większość osób ma przed oczyma billboardy reklamowe, a także płatną promocję w radio czy w lokalnej prasie. To ciekawe, jednak bez wątpienia niejedyne narzędzia, jakimi dysponują firmy. Jak w kreatywny sposób promować swój biznes?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 2 sierpnia 2021

Dlaczego warto promować swoją firmę?

Ponieważ stare przysłowie: reklama dźwignią handlu, wciąż jest żywe i ma się bardzo dobrze. Nawet jeśli mamy doskonałą ofertę handlową, a ceny dóbr lub usług, jakie oferujemy, mogą wprawić konkurencję w zakłopotanie, to odbiorcy muszą wiedzieć o naszej działalności.

Im więcej osób usłyszy o tym, że wybrana działalność gospodarcza wkracza na nowy rynek, lub wprowadza nowy produkt, tym większe szanse na to, że oferta wyda im się interesująca i choćby o niej poczytają. A to z kolei prowadzi nas do kolejnego ważnego kroku, czyli tak zwanej reklamy szeptanej.

Spotykamy się z tym niezwykle często, nawet nie zdając sobie sprawy z tego, że tak naprawdę to właśnie my jesteśmy najlepszymi nośnikami reklamy. Jeśli przy kimś pochwalimy na przykład zdrowy napój danej firmy, to szanse na to, że ta osoba kupi ten właśnie produkt, znacznie rosną. Bo nasz znajomy lub znajomy uzyska tak zwane poświadczenie wartości dobra, czyli naszą opinię.

Pozwala to stwierdzić, że odpowiednio wyprofilowana reklama, która trafia do szerokiego grona odbiorców, nawet gdyby kosztowała stosunkowo sporo, to i tak zwróci się naszej firmie z nawiązką. Musimy jednak stworzyć taką reklamę, która nie zatrze się na tle oferty konkurencji.

Kilka lat temu popularne były krótkie wierszyki reklamowe. Z biegiem czasu przeszły one w dialogi dwóch przypadkowo spotkanych osób, a ostatnio bardzo często spotykamy się z rzekomo eksperckimi wypowiedziami, kiedy na przykład majster poleca złączki tego konkretnego producenta. 

Kreatywna reklama w praktyce: o czym powinniśmy pamiętać?

Na pewno warto szukać nowych nośników reklamy. Internet czy billboardy to bardzo mocno okupowane przestrzenie, gdzie coraz trudniej się wyróżnić. Niezbyt często czytamy nawet wybitnie napisane artykuły sponsorowane, bo wychodzimy z założenia, że i tak znajdziemy tam tylko te wartości produktu, które twórca chce zachwalać, a więc nie jest to artykuł obiektywny. 

Jak zaktualizować Androida?Jak zaktualizować Androida?Michał Górecki

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Z drugiej strony, długi wpis, który wyczerpie całkowicie temat danego produktu i poza zaletami pokaże też jego wady… również nie będzie atrakcyjny. Dlaczego? Ponieważ zwykle udaje się utrzymać uwagę odbiorcy przy tekście tylko przez około trzy minuty. A w tak krótkim czasie trudno o lekturę długiego elaboratu.

Innowacyjna reklama — ciekawe przykłady

Warto zaangażować się w projekty proekologiczne. Jeśli dana firma zakupi na przykład sto sadzonek drzewek i nasadzi je w parku, to jest to ciekawa akcja, o której na pewno będzie głośno. Na popularności zyskują też murale, które poprawiają estetykę tkanki miejskiej.

Producent farb czy firma z branży dociepleń może zafundować taki mural, a także opłacić artystę, który stworzy tam niepowtarzalny malunek. W tej sytuacji elementem przewodnim muralu nie powinno logo firmy. Będzie ono raczej dodatkiem do dzieła. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!