Wydarzenia sportowe w firmie: czy wolno je legalnie oglądać w telewizji?

Każdego roku spotykamy się z wieloma imprezami o charakterze masowym. Można tu wskazać choćby na Olimpiadę, skoki narciarskie czy transmisje spotkań klubów z wybranej ligi. Czy w firmie wolno legalnie oglądać takie wydarzenia?

  • Michał Górecki
  • /
  • 3 sierpnia 2021

Po co oglądać w firmie wydarzenia sportowe?

By pokazać pracownikom, że miejsce pracy to nie tylko czas, gdzie czekają na nich nudne i przewidywalne zajęcia. To złe podejście, które skutkuje tym, że wiele zatrudnionych osób tylko odlicza czas do wyjścia z pracy, a przy pierwszej lepszej okazji zmieni pracodawcę na innego, lepszego.

Warto pamiętać o tym, że żyjemy w czasach, kiedy coraz częściej mówi się o rynku pracownika, a nie o rynku pracodawcy. Co to oznacza w praktyce? Od około 2018 roku to pracodawcy muszą rywalizować o pracownika. Czasy, kiedy na jedno miejsce przypadało kilku zainteresowanych świadczeniem usługi pracy, już dawno dobiegły końca. 

Pandemia COVID-19 pokazała bardzo dobitnie, że tylko firmy, które dysponują odpowiednimi zasobami ludzkimi, mogą zachować ciągłość produkcji i działania na najwyższym poziomie, bez względu na to, czy praca będzie odbywać się z siedziby firmy, czy z domu.

Skutkuje to tym, że bardzo ważnym elementem każdej działalności gospodarczej stała się integracja załogi. Można próbować osiągnąć ją na wiele różnych sposobów, jednak bez wątpienia wspólne kibicowanie (czy to drużynie, czy kadrze) to ciekawa metoda, która może dać świetne efekty.

Zanim jednak przystąpimy do planów wspólnego kibicowania, warto zastanowić się nad tym, jak zorganizować takie spotkanie od strony formalno-prawnej. Polskie prawodawstwo jest pod tym kątem bardzo restrykcyjne, dlatego też lepiej dmuchać na zimne.

Integracja w firmie i wspólne eventy

Za sprawą pandemii organizacja wyjazdu z prawdziwego zdarzenia może być trudna. Warto pamiętać też o tym, że wspólnie spędzony czas nie powinien być na załodze w żaden sposób wymuszony. Nie ma nic gorszego niż grupa osób, która chce spędzać ze sobą czas tylko na pokaz. 

Business Continuity Plan (BCP)Business Continuity Plan (BCP)Michał Górecki

Moda na weekendowe wyjazdy także odchodzi już do lamusa. Szefowie wreszcie zaczynają dostrzegać, że pracownicy niższego szczebla często traktują takie spotkania jako obowiązek, w pewnym sensie, przedłużenie pracy na weekend, który woleliby spędzić z rodziną.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Właśnie dlatego zyskują eventy, które trwają zaledwie kilka godzin, na przykład mecz w piłkę nożną, transmisja mistrzostw świata czy transmisja z olimpiady. Kilka godzin w miłej atmosferze pozwala skutecznie zaangażować nawet sceptyczną część załogi.

Czy telewizor w firmie jest legalny?

Tak, pod warunkiem, że opłacamy abonament. Ustawodawca podchodzi do tej kwestii bardzo rygorystycznie. Odpowiednia danina jest pobierana za telewizor, radioodbiornik, a nawet radio w aucie. Nawet jeśli nie korzystamy z tych odbiorników, ale mamy je w firmie, to i tak musimy zapłacić. Dlaczego? Bo mamy możliwość, by w dowolnej chwili je włączyć.

Jeśli chcemy uniknąć opłat, to świetnym pomysłem będzie zarezerwowanie prywatnej sali w wybranym barze. W takiej sytuacji to na ten podmiot spada konieczność uiszczenia odpowiednich opłat licencyjnych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!