Kupiłeś grę na komórkę i nie działa? Sprawdź, jak otrzymać zwrot pieniędzy

Bardzo często korzystając z platform sprzedażowych Google Play czy AppStore nie zawsze przemyślimy nasz zakup. Zdarzają się tez sytuacje, kiedy pobierzemy grę lub aplikację przypadkowo, lub zrobi to ktoś z naszych domowników. Na szczęście platformy cyfrowe podchodzą do tych kwestii bardzo liberalnie.

  • Michał Górecki
  • /
  • 2 listopada 2021

Pobraną aplikację można zwrócić

Aplikacje i gry są podstawą działania smartfonów, ale nie zawsze będą działać na naszym sprzęcie lub spełniać nasze wymagania. To tylko proste programy komputerowe. Warto wiedzieć co zrobić, jeśli nasz telefon ich nie obsługuje, pomyliliśmy się i niech my ich kupować lub ewentualnie ktoś z naszych domowników kupił je przez przypadek.Kwestię zwrotu pieniędzy za grę prześledzimy na przykładzie sklepu Google Play.

Aplikację lub grę możesz zwrócić tylko raz, aby otrzymać zwrot środków. Jeśli kupisz ją ponownie, kolejny zwrot będzie niemożliwy. Z kolei jeśli otrzymasz zwrot środków, stracisz dostęp do zakupionej rzeczy. Warto o tym pamiętać. Oczywiście nie blokuje to możliwości pobrania jej ponownie.

Czasem szukając właściwej aplikacji, możemy kupić 2 lub 3 podobne, a tylko jedna z nich będzie właściwa. Jeśli w ramach jednego zakupu kupisz więcej niż jeden produkt, możesz otrzymać zwrot środków wyłącznie za cały zakup. Nie możesz otrzymać zwrotu środków za poszczególne produkty. I to bardzo ważna kwestia, o której należy pamiętać.

Jakie są zasady zwrotów

Możliwość otrzymania zwrotu środków zależy od szczegółów zakupu. Jeśli postąpisz zgodnie z instrukcją sklepu krok po kroku, zwrot pieniędzy powinien nastąpić w ciągu 48 godzin. A co jeśli nie? Wtedy należy skontaktować się z deweloperem, by rozwiązać problem i dowiedzieć się, czy możesz otrzymać zwrot środków.

Pandemia na ekranie smartfona: jak działa nowy tryb w Plague Inc?Pandemia na ekranie smartfona: jak działa nowy tryb w Plague Inc?Anna Malinowska

Deweloperzy mają własne zasady i podlegają określonym wymaganiom prawnym, dlatego być może będą mogli zwrócić Ci środki.Jak widać, zasady zwrotu środków różnią się w zależności od kupionego produktu.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Warto pamiętać, że jeśli odinstalujesz płatną aplikację w krótkim czasie po jej zakupie po raz pierwszy, możesz otrzymać zwrot środków automatycznie. Jeśli zechcesz zainstalować taką aplikację ponownie, trzeba będzie ją kupić jeszcze raz. Jeśli to zrobisz, nie będzie możliwości otrzymania za nią zwrotu środków.

Na co należy uważać korzystając ze sklepów z aplikacjami

Bezwzględnie należy zachować zasady bezpieczeństwa. Jeśli udostępniasz swoje konto lub szczegóły płatności innej osobie, naruszasz nasze zasady lub nie chronisz konta funkcją uwierzytelniania. W takiej sytuacji zwykle sklep może nie chcieć zwrócić środków. Chyba że taką osobą będzie ktoś z rodziny, o czy pisaliśmy już we wcześniejszym punkcie.Jeśli zakupu dokonał przez pomyłkę twój znajomy lub członek rodziny, korzystając z twojego konta, poproś o zwrot środków na stronie Google Play. Wtedy sklep, chcąc zachować klienta, raczej przychyli się do jego prośby.

Kwestia dotyczy tylko tego jak często będziemy popełniać takie pomyłki, oraz w jakim czasie będą rozłożone Trudno udowodnić, że pobieranie przez pół roku aplikacji płatnych lub z zakupami było przypadkowe.Pamiętaj, że i Ty może stać się ofiara hakerów. Jeśli w Google Play zauważysz zakup wykonany przy użyciu twojej karty lub innej formy płatności, ale niedokonany przez ciebie ani nikogo, kogo znasz, w ciągu 120 dni od daty transakcji zgłoś nieautoryzowane obciążenia. Taki nieautoryzowany dostęp do twojego telefon może słono kosztować, a platforma sprzedażowa może nie wychwycić, że zakupione aplikacje pochodzą nie z Twojego telefonu.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!