Meta rozszerza kanały nadawcze na Facebook

Po sukcesie kanałów nadawczych na Instagramie Meta postanowiła rozszerzyć tę opcję także na Facebooka i Messengera. Ta nowa funkcja ma na celu zapewnienie twórcom większych możliwości dzielenia się aktualizacjami z najbardziej zaangażowanymi odbiorcami.

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 31 października 2023

Jednokierunkowy czat grupowy

Meta, wzorem Instagrama, chce w najbliższym czasie wprowadzić na Facebooku tzw. kanał nadawczy. Dzięki tej opcji, administratorzy stron w Messengerze będą mogli tworzyć swego rodzaju czaty komunikacji jednostronnej (treści takie, jak: notatki głosowe, zdjęcia, filmy, GIF-y publikuje tylko strona, użytkownicy nie mogą na nie odpowiadać). Celem takich kanałów jest skuteczniejsze dotarcie z informacjami do swoich najbardziej zaangażowanych fanów.  

10(19) 2023 SECURITY MAGAZINE10(19) 2023 SECURITY MAGAZINE Monika Świetlińska

Dlaczego? Bo publikowane posty, ze względu na zawiłe algorytmy Facebooka, nie zawsze są wyświetlane każdemu. Opcja kanału transmisji daje większą pewność tego, że ważne informacje dotrą do najbardziej zaangażowanych użytkowników. Podobnie jak na Instagramie, opcja kanałów ma być dostępna tylko dla twórców, tj. blogerów, twórców contentu wideo, artystów, influencerów oraz marek. Na ten moment nie wiadomo kiedy dokładnie nowa opcja na Facebooku ma się pojawić.

Jak to było z Instagramem?

Wprowadzenie opcji kanału nadawczego (ang. Broadcast Channels), wraz ze swoim własnym kanałem „Meta Channel ”, Mark Zuckerberg ogłosił w lutym 2023 roku. Początkowo opcja ta była dostępna tylko dla niektórych użytkowników mieszkających w Stanach Zjednoczonych. W Polsce z nowej funkcji można było zacząć korzystać dopiero od czerwca 2023 roku.

Gdy twórca uzyskał dostęp do kanałów nadawczych i mógł wysłać pierwszą wiadomość ze swojego Instagrama, jego obserwujący otrzymali jednorazowe powiadomienie o dołączeniu do kanału. Aby nie tworzyć spamu, aktualizacje z kanałów są wyświetlane są tylko tym, którzy dołączyli do kanału. Nową formę komunikacji twórców z użytkownikami może odkryć każdy. Podobnie każdy może przeglądać zamieszane w kanale treści.

Obserwujący mogą w każdej chwili opuścić lub wyciszyć kanały nadawcze, a także kontrolować powiadomienia od twórców, przechodząc na profil twórcy, naciskając ikonę dzwonka i wybierając „kanał nadawczy”.

Konto na Facebooku po śmierci użytkownikaKonto na Facebooku po śmierci użytkownikaMartyna Kowalska

Powiadomienia są domyślnie ustawione na „kilka”, ale to ustawienie można zmienić na „wszystkie” lub „brak”. Oprócz powiadomienia o zaproszeniu obserwujący nie otrzymuję żadnych innych powiadomień o kanałach nadawczych, chyba że dodaje kanał do swojej skrzynki odbiorczej.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak tylko kanał nadawczy zostanie uruchomiony, twórcy mogą również zachęcać swoich obserwujących do dołączenia, używając naklejki „dołącz do kanału” w Stories lub przypinając link do kanału do swojego profilu.

Ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie

Facebook to platforma społecznościowa, która powstała w 2004 roku. Jego twórcą jest m.in. Mark Zuckerberg. Początkowo, znana dziś na całym świecie sieć społecznościowa, była studenckim projektem na Uniwersytecie Harvarda. Obecnie z Facebook ma grubo ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie, co plasuje go w czołówce aplikacji społecznościowych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!