Oszczędności biurowe. TOP 5 najprostszych sposobów
Koszty pracy stale rosną. Z jednej strony podnoszona jest pensja minimalna, z kolejnej rosną koszty życia, a z jeszcze innej pojawiają się nowe opłaty i daniny. Skutkuje to tym, że coraz więcej firm szuka oszczędności. Dobrym pomysłem jest przyjrzenie się oszczędnościom, jakie można wygenerować w biurze. Oto kilka polecanych metod.
- Michał Górecki
- /
- 18 marca 2021
Już na początku warto zaznaczyć, że wiele zależy od naszego profilu działalności. Różne firmy podchodzą zupełnie inaczej do modelu pracy biurowej. Dla niektórych jest to główna oś działalności, a w innych firmach jest to ledwie niewielki dział, jaki nie odgrywa dużej roli w finansach przedsiębiorstwa.
Sposób 1: inwestycja w tańsze zamienniki
Jak głosi stara ludowa mądrość, długopis to długopis. Oczywiście, o wiele wygodniej pisze się produktami z logo naszej firmy, które są produkowane na indywidualne zamówienie przez cenionego producenta, ale może lepiej będzie zainwestować w tańsze zamienniki, a te eleganckie produkty przekazać na przykład do działu PR?
Można też zaoszczędzić sporo pieniędzy na papierze do drukowania. Korzystajmy z druku dwustronnego, a jeśli to możliwe, to starajmy się inwestować raczej w elektroniczny obieg dokumentów. Nie dość, że zaoszczędzimy sporo pieniędzy, to jeszcze przysłużymy się matce naturze.
Sposób 2: energooszczędność
Klimatyzacja w firmie działa cały czas? Ekrany komputerów nie mają włączonego wygaszacza nawet, gdy nikt przy nich nie siedzi? Urządzenia z zaplecza socjalnego nie spełniają nowoczesnych standardów energetycznych A+++ a światło — nawet w słoneczne dni — wciąż jest włączone? To doskonała ścieżka do płacenia wysokich rachunków za prąd.
Warto pamiętać o tym, że do oszczędności energii elektrycznej można podejść wielotorowo. Drobne zmiany możemy wprowadzić w biurze, ale warto podejść do nich kompleksowo i zainteresować się fotowoltaiką. To sprawdzona metoda, która pomoże wygenerować jeszcze więcej oszczędności.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Sposób 3: samochody w firmie? Tylko na zielone paliwo
Pracownicy biurowi mają do swojej dyspozycji firmową flotę pojazdów? To świetnie! Jeśli jednak zasila ją tradycyjne paliwo kopalne, to sytuacja nie rysuje się już w tak różowych barwach. Warto zastanowić się nad jej wymianą lub unowocześnieniem.
Firmy, które stać na wymianę choćby części aut na elektryki mogą dodatkowo liczyć na spore wsparcie finansowe od państwa. Przykładem zielonego paliwa jest też gaz LPG, którego cena jest niemal dwa razy niższa od ceny za litr benzyny. Sprawia to, że przy często użytkowanych pojazdach flotowych cena montażu instalacji gazowej może zwrócić się już po kilku miesiącach!
Sposób 4: sprawdźmy, czy nie płacimy zbyt wysokich abonamentów
Abonament za smartfona lub opłata za internet nie musi być wygórowana. Jeśli narzekamy na wysokość comiesięcznych przelewów, jakich życzy sobie od nas obecny dostawca, sprawdźmy, co ma do zaoferowania konkurencja. Czasem różnica może wynosić nawet parędziesiąt procent.
Sposób 5: umowa z firmą zajmującą się spedycją
Jeśli dział biurowy generuje dużo dokumentów, które wysyłamy do odbiorców w różnych częściach Polski i Europy, porozmawiajmy z działem B2B firm kurierskich. To prosty sposób, by dużo zaoszczędzić na opłatach, bez względu na to, czy wysyłamy tylko dokumenty za pobraniem czy ważące nawet kilkanaście kilogramów produkty, jakie wcześniej pakuje dział magazynowy.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?