Rozbudowa WiFi w miejscu pracy. O czym warto pamiętać?

Bez dostępu do internetu nasza firma nie wykorzysta w pełni swojego potencjału. Nie dotrzemy do nowych grup docelowych, a także nie odpowiemy na zapytania osób, które byłyby zainteresowane naszą ofertą. Jak rozbudować sygnał WiFi w biurze, by internet działał wzorowo?

  • Michał Górecki
  • /
  • 27 sierpnia 2021

Diagnostyka i przyczyny problemów z siecią w firmie

Polska to kraj, który nie może wstydzić się jakości łącz internetowych. Od wielu lat mieścimy się w tym ujęciu w czołówce, ustępując pola tylko kilku krajom z Unii Europejskiej. Mimo wszystko wciąż mogą zdarzyć się sytuacje, kiedy sieć nagle zaczyna działać wolno lub tracimy do niej dostęp. Dlaczego tak się dzieje?

Przyczyn może być sporo. Co warto podkreślić, nie wszystkie muszą wynikać z naszej winy. Jeśli sygnał utraciliśmy nagle, to pierwszym krokiem, jaki powinniśmy wykonać, jest kontakt z infolinią firmy, z którą podpisaliśmy umowę na świadczenie takich usług. 

Awarie mogą zdarzyć się każdemu i jest dość prawdopodobnym, że światłowód lub radiowęzeł został uszkodzony, w wyniku czego sporo osób zostało nagle pozbawionych dostępu do globalnej sieci danych. Jeśli operator nie wie, że ma jakąś awarię, to zawsze warto poprosić o diagnostykę łącza. Może być tak, że to właśnie my dzwonimy jako pierwsi.

Jeśli internet działa źle tylko w części budynku, warto zresetować router. Czasem musi on pobrać nowe łatki oprogramowania, więc etap ponownego łączenia się z internetem może trwać nawet i kilka minut. Upewnijmy się też, że korzystamy z pasma 5 GHz lub z nowej technologii WiFi6. 

Internet w wybranych pomieszczeniach zawsze działa gorzej. Co robić?

Na pewno warto zainwestować we wzmacniacz sygnału. To proste, zazwyczaj wpinane do kontaktu przekaźniki, która jak sama nazwa wskazuje, wzmacniają sygnał z routera, który jest mocno oddalony od pomieszczenia, które boryka się z kiepską jakością połączenia.

Jak zaktualizować Androida?Jak zaktualizować Androida?Michał Górecki

Droższą alternatywą jest zakup nowego routera i połączenie go z już działającym urządzeniem. Takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele atutów. Pamiętajmy tylko, że najlepiej „dogadają się” routery tego samego producenta, choć nie jest to regułą.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jeśli wynajmujemy nasze urządzenie od operatora, to zdecydowanie dobrym pomysłem jest zgłoszenie oficjalnego wniosku o wydanie nowszego routera, który będzie obsługiwał nowsze standardy WiFi, dzięki czemu odległość od routera nie będzie taką przeszkodą, jak obecnie.

Alternatywne metody połączenia z siecią

Wiele firm nie może pozwolić sobie na to, by choćby przez godzinę być offline. Dla nich dobrą alternatywą są oczywiście hotspoty i łączenie się przez modemy, jakie można kupić od dowolnego operatora usług GSM. Można traktować taką kartę i modem wpinany do USB jako plan awaryjny, gdy główne łącze wysiądzie. 

Wiele firm stawia też na dodatkową radiolinię, choć to rozwiązanie dobrze radzi sobie szczególnie w obszarach wiejskich i gminach, gdzie nie ma dostępu do światłowodu. Jest to jednak tania, a zarazem skuteczna alternatywa, którą na pewno warto mieć na uwadze.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!