Świąteczny poradnik od Mety
Meta opublikowała przewodnik dla reklamodawców, który pokazuje, jakie narzędzia AI wykorzystać, aby stworzyć skuteczne kampanie świąteczne. Co w nim znajdziemy?
- Joanna Gościńska
- /
- 6 grudnia 2023
Co radzi Meta na V kwartał?
Doświadczeni marketerzy wiedzą, że sezon świąteczny nie zawsze kończy się w połowie grudnia, tylko rozciąga się na styczeń. To okres znany jako piąty kwartał. Piąty kwartał to doskonały czas na przyciągnięcie potencjalnych klientów, ponieważ zamiar zakupu w okresie świątecznym pozostaje wysoki, a konkurencyjność dla Meta spada, co przekłada się na niższe koszty CPM – a to może pomóc w zwiększeniu liczby potencjalnych klientów i sprzedaży.
11(20) 2023 SECURITY MAGAZINE Monika Świetlińska
Konsumenci nadal są aktywni – szukają poświątecznych wyprzedaży i zniżek, realizują karty podarunkowe, wydają prezenty gotówkowe. Często przeglądają produkty i oferty usług z myślą o realizacji postanowień noworocznych. Dlatego Meta przygotowało na marketerów świąteczny poradnik reklamowy.
Dywersyfikacja reklam
Jednym z ciekawszych rozwiązań, które firma należąca do Marka Zucerberga opisała, jest dywersyfikacja reklam, dzięki której kampanie świąteczne będą lepiej dopasowane do ich odbiorców. Według badań koncernu podczas zakupów klienci zwracają uwagę przede wszystkim na cenę, jakość, autentyczność oraz znajomość danej marki. Reklamodawcy mogą stworzyć kilka wersji tej samej kampanii, każdorazowo wyróżniając inny z wymienionych aspektów.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
W poradniku nie mogło też zabraknąć informacji na temat automatyzacji reklam, ich pomiarów oraz budowania relacji z klientami. Dodatkowo twórcy pliku zamieścili w nim propozycję kalendarzowego planu działania, zawierającego dokładne akcje, podejmowane w odpowiednim czasie.
Dlaczego warto korzystać z Mety?
Dlaczego warto postawić na Facebooka i Instagrama, planując kampanie świąteczne? Przede zasięgi. Platformy należące do Mety mają je niewiarygodnie szerokie, a do tego mają dostęp do różnorodnych segmentów rynku. Dzięki nim możemy dotrzeć do młodzieży, dorosłych, a także starszego pokolenia, które z roku na rok jest coraz bardziej aktywne w mediach społecznościowych. Oznacza to, że niezależnie od grupy docelowej Twojego produktu czy usługi, z pewnością znajdziesz ją na jednej z tych platform.
Dodatkowy profil na Facebooku?Joanna Gościńska
Dzięki algorytmom Facebooka i Instagrama możemy precyzyjnie określić, do kogo chcemy trafić naszą reklamą. To nie tylko kwestia wieku, płci czy lokalizacji. Możemy segmentować naszą reklamę na podstawie zainteresowań użytkowników, ich historii przeglądania, zakupów, a nawet na podstawie interakcji z innymi stronami czy reklamami. Taka precyzja daje niezwykłe możliwości personalizacji treści reklamowych i dostosowania ich do konkretnego odbiorcy.
Niższy koszt
W porównaniu do tradycyjnych form reklamy, takich jak telewizja czy radio, reklamy na Facebooku i Instagramie oferują znacznie niższy koszt za dotarcie do tysiąca osób (CPM). Co więcej, płacisz tylko za konkretną interakcję, co oznacza, że twoje budżety są wykorzystywane efektywnie.
Reklamy na Facebooku i Instagramie nie są jednostronną komunikacją. Umożliwiają tworzenie prawdziwego dialogu z klientami. Użytkownicy mogą reagować na posty, komentować je, udostępniać, co daje firmom bezpośredni wgląd w to, jak ich reklama jest odbierana. Ponadto umożliwia to szybką reakcję na ewentualne pytania lub wątpliwości klientów, co przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?