TV: Będzie szersza definicja „must carry, must offer”

Zasada „must carry, must offer” zostanie rozszerzona – zapowiada Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Procedowana obecnie nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji przewiduje, że obowiązkiem transmisji będą objęte nie tylko kanały TVP, ale również inni nadawcy, w tym komercyjni. 

  • Anna Malinowska
  • /
  • 18 listopada 2022

Must carry, must offer – co się zmieni? 

Wiadomo jednak, że sama nowelizacja pozwoli na rozszerzenie listy kanałów objętych zasadą „must carry, must offer”, jednak szczegółowa lich lista zostanie określona w rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT). Decyzja w tej sprawie będzie poprzedzona otwartymi konsultacjami publicznymi. 

Przypomnijmy zasada „must carry”, która została wprowadzona w Polsce w 1995 roku, określa obowiązek wprowadzania określonych programów telewizyjnych do ofert operatorów. Z kolei zasada „must offer” uprawnia do rozprowadzania programów, które są objęte obowiązkiem „must carry”.

Kluczowe rozporządzenie KRRiT

Zgodnie z procedowaną ustawą Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzyma upoważnienie do przeprowadzenia wspomnianych konsultacji ws. wyboru programów. Ich liczba nie będzie mogła przekroczyć 30 kanałów. 

Upoważnienie do wydania rozporządzenia przez KRRiT znajduje się w ustawie, która określa szczegółowe warunki i zasady, jakim mają podlegać programy objęte obowiązkową transmisją. Zgodnie z ustawą, KRRiT będzie upoważniona do przeprowadzania otwartych konsultacji publicznych w sprawie wyboru programów, których liczba nie może przekroczyć 30. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Warto podkreślić, że z perspektywy odbiorcy, czyli widza, zmiana może być nieodczuwalna.KRRiT – w ramach ustawowego upoważnienia – będzie mogła objąć obowiązkiem rozprowadzania wszystkie programy, których dotyczy on obecnie. Co więcej, liczba programów objętych tym obowiązkiem może się znacząco zwiększyć, co pozytywnie wpłynie na ofertę dostępną dla odbiorców” – wyjaśnia MKiDN. 

Z czego wynika rozszerzenie zasady „must carry, must offer”?

Resort kultury wyjaśnia, że zmiany w tym obszarze są konieczne ze względu na potrzebę dostosowania przepisów do szybko zmieniającego się rynku. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!