Tworzenie opisów produktów na stronę: jak zrobić to dobrze?

Jeśli prowadzimy firmę, która oferuje co najmniej kilkadziesiąt produktów, to przygotowanie właściwych opisów na naszą stronę może zająć sporo czasu. W jaki sposób optymalizować pracę, tworząc opisy, które będą zgodne z zasadami SEO, a jednocześnie przyciągną uwagę kupujących?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 3 sierpnia 2021

Po co mi opisy produktów w sklepie online?

Są dwie główne przyczyny. Przede wszystkim, ze względu na pozycjonowanie strony, czyli szeroko rozumiane SEO. Jeśli wytypujemy odpowiednie słowa, które umiejętnie wpleciemy w taki opis, to spełnimy jeden z kluczowych parametrów, jaki jest brany pod uwagę przez roboty indeksujące strony w internecie.

Druga kwestia, która odgrywa wcale nie mniejsze znaczenie, to komfort odbiorcy. Mimo tego, że zdjęcie zwykle wyraża bardzo wiele, to na pewno nie powie nam zbyt wiele o specyfikacji technicznej danego produktu. Nie udzieli nam też informacji o tym, czy taki sprzęt będzie pasował do innego, jaki mamy w domu. 

To szczególnie ważne zagadnienie w branżach specjalistycznych. Można podać tu za przykład złączki do żywności produkowanej na skalę przemysłową. Tutaj każdy szczegół ma znaczenie, by podczas kontroli inspektor BHP nie zarzucił nam tego, że korzystamy ze sprzętu, który nie może być wykorzystywany przy żywności.

Właśnie dlatego dobrze napisany opis to rzecz na wagę złota. Poza tym trzeba też pamiętać o szeroko rozumianych kwestiach marketingowych. To świetna okazja, by dodatkowo zachęcić klienta do zakupu. Możemy na przykład wskazać mu potencjalne zastosowania takiego produktu.

Dobry opis produktu, czyli jaki?

Zawsze warto poświęcić odpowiednio dużo uwagi językowi korzyści. To jeden z filarów współczesnego marketingu. Nie wystarczy informować klienta o tym, co dany produkt robi. Musimy go poinformować o tym, co może on zrobić dla niego i jak sprawi, że jego życie będzie prostsze. 

Czy ewolucja DDoS wymaga zmiany podejścia do kwestii bezpieczeństwa?Czy ewolucja DDoS wymaga zmiany podejścia do kwestii bezpieczeństwa?Jan Wróblewski

Niestety, ale w Polsce wciąż niewiele osób potrafi pisać opisy językiem korzyści z prawdziwego zdarzenia. Właśnie z tego względu warto posiłkować się zewnętrznymi podwykonawcami — specjalistami do spraw contentu, którzy znają wszystkie sztuczki lingwistyczne, które pomogą utrzymać uwagę kupującego.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Nie warto skracać lub zbyt mocno rozbudowywać opisu. Powinien on liczyć sobie około tysiąca znaków ze spacją. Warto wzmiankować tu także o tym, że możemy wzbogacić taki opis dodatkowymi grafikami, a także podstawową strukturą nagłówków. To także zapewni wysoki komfort obcowania z takim opisem.

Jakich błędów nie warto popełniać przy tworzeniu opisów produktów?

Nie wolno kopiować tekstów w skali jeden do jednego. To błąd zarówno pod kątem prawnym, jak i działanie, które nie przyniesie nam zysków związanych z pozycjonowaniem portalu. Nie zaleca się kopiować nawet opisów z oficjalnej strony producenta, kiedy my jesteśmy tylko dystrybutorem.

Oczywiście można w jakiś sposób się takim opisem zainspirować, jednak powinno to być stworzone przez nas (lub zatrudnione osoby) w pełni unikalne dzieło, które nie będzie mogło wzbudzać podejrzeń o rzekomą kradzież — na przykład ze strony konkurencji.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!