Usługi M2M oraz NB-IoT a wyłącznie sieci 3G

T-Mobile rozpoczął proces wyłączania nadajników 3G. Wiadomo, że jego śladami w późniejszym terminie pójdą również inni operatorzy. Czy wyłączenie sieci 3G oznacza problemy w funkcjonowaniu usług M2M oraz NB-IoT? Odpowiadamy.

  • Anna Malinowska
  • /
  • 10 października 2022

Dlaczego wyłączenie 3G jest konieczne? 

T-Mobile jest pierwszą siecią w Polsce, która oficjalnie rozpoczęła proces wyłączania sieci trzeciej generacji. Jak uzasadnia, ten stopniowy proces zaplanowany do listopada 2023 roku jest konieczny, by „uwolnić” częstotliwości radiowe dla nowocześniejszych technologii np. LTE-A (4G) oraz 5G. 

Już wiadomo, że cyfrowa przeprowadzka, wymusi na części użytkowników konieczność wymiany telefonów oraz modemów szerokopasmowych bazujących na łączności trzeciej generacji. A jak będzie z zaawansowanymi technologiami i usługami opartymi o karty SIM M2M oraz sprzęt NB-IoT (Internet rzeczy)? Wyjaśniamy. 

To naprawdę koniec. T-Mobile wyłącza 3GTo naprawdę koniec. T-Mobile wyłącza 3GAnna Malinowska

Użytkownicy M2M i NB-IoT a wygaszenie 3G

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak deklaruje T-Mobile Polska wyłączenie technologii 3G nie spowoduje dających się zauważyć różnic dla użytkowników kart SIM M2M. Wykazały to testy przeprowadzone w różnych lokalizacjach naszego kraju. Sieć zapowiada sprawną optymalizację wyłączeń, oraz ciągłość działania terminali bazujących zarówno na starszej technologii 2G (ona zostanie utrzymana) oraz LTE. Zmiana według zapewnień operatora nie będzie miała wpływu na technologie NB-IoT.

Każde wyłączenie nadajników 3G poprzedzone analizą

T-Mobile zapewnia, że decyzja o wyłączeniu nadajników 3G na konkretnym obszarze będzie poprzedzona szczegółową analizą. W jej ramach będą identyfikowane wszystkie terminale M2M obsługiwane przez sieć 3G i konkretny nadajnik. „Następnie analizując wiadomości sygnalizacyjne wysyłane przez te terminale, weryfikujemy czy poza 3G wspierają one również sieć 2G lub LTE. Gdyby na danym terenie pojawił się terminal budzący nasze wątpliwości, z pewnością będziemy się wcześniej kontaktować z naszymi Klientami” – zapewnia operator. 

Sieć informuje również, że w razie pojawienia się problemów z urządzeniami, koniecznie należy taki fakt zgłosić do opiekunów, którzy wypracują optymalne rozwiązanie problemu. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!