WhatsApp narzędziem do relacji B2C

WhatsApp chce być czymś więcej niż tylko komunikatorem, ale także komunikacyjnym narzędziem B2C. Na czym polega wizja wsparcia handlu poprzez popularną aplikację? 

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 21 listopada 2022

B2C na WhatsApp

Nie po raz pierwszy inżynierowie Meta rozwijają możliwości swoich produktów pod kątem e-commerce. WhatsApp ma bowiem stać się sprawnym narzędziem do komunikacji firm z klientami, a w kolejnym kroku również pozwalać na zakupy towarów i usług za pośrednictwem rozbudowanych funkcji aplikacji.

Business Search w WhatsApp

Przełomem ma być funkcja Business Search, której rolą jest komunikacja na poziomie B2C, czyli firm i ich działów obsługi z odbiorcami końcowymi. 

Idea pomysłu jest prosta. Jeśli interesuje Cię produkt lub usługa konkretnej firmy, ale nie chcesz przeszukiwać stron internetowych w poszukiwaniu numerów telefonów czy formularzy, możesz włączyć WhatsAppa i wyszukać interesujące nas przedsiębiorstwo. Zaledwie jedno kliknięcie będzie nas dzieliło od połączenia z osobą zajmującą się obsługą klienta w formie czatu. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Pomysł w sumie prosty, ale trzeba przyznać, że dotąd nikt nie opracował takiego dedykowanego rozwiązania. Co prawda podobne możliwości są np. w Messengerze, ale powiedzmy to wprost – powstały niejako „przy okazji” głównych usług. W tym przypadku WhatsApp ma stać się platformą komunikacyjną i książką telefoniczną w jednym. 

WhatsApp Business Search w Polsce?

Niestety funkcja ta, choć już została wdrożona, nie działa jeszcze w Polsce. Nie ma również daty, kiedy takie rozwiązanie miałoby zagościć w naszym kraju. Póki co, najnowsza opcja WhatsAppa została uruchomiona tylko w Wielkiej Brytanii oraz na kilku szybko rozwijających się rynkach. Oficjalnie wymieniane są m.in. Brazylia, Indonezja, Kolumbia oraz Meksyk. 

Zakupy przez WhatsAppa

Business Search na WhatsAppie prawdopodobnie jest wstępem do bardziej zaawansowanych usług e-commerce oraz B2C oferowanych w ramach aplikacji. Wiele wskazuje na to, że popularna aplikacja ma umożliwiać m.in. dokonywanie szybkich i prostych zakupów. Obecnie trwają testy takiego rozwiązania, jednak są one ograniczone do dwóch rynków – Brazylii oraz Indii. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!