Banki notują wzrost klientów „mobile only”
Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Związek Banków Polskich, Polacy posiadają przeszło 40 mln umów bankowości elektronicznej. Przeszło 21,6 mln klientów, korzysta z bankowości internetowej minimum raz w miesiącu – wynika z raportu „NetBank” za II kwartał 2022 roku.
- Mikołaj Frączak
- /
- 28 września 2022
Z bankiem przez internet
Wygoda, szybkość i dostęp do własnych pieniędzy z dowolnej lokalizacji – to niewątpliwe zalety bankowości w wydaniu mobilnym. Jak pokazują badania regularnie publikowane przez środowisko bankowe, coraz mocniej ufamy aplikacjom i to za ich pośrednictwem wykonujemy transakcje finansowe. Przyrosty w tym obszarze są naprawdę imponujące.
Związek Banków Polskich (ZBP) podaje, że w ciągu ostatniego roku liczba klientów, którzy aktywnie łączą się ze swoim bankiem, wzrosła o 6%. W drugim kwartale 2022 roku największa dynamika zmian dotyczyła bankowości mobilnej i wyniosła aż 21% — wylicza ZBP.
Interesują nas konta w więcej niż jednym banku
Wzrost liczby umów wśród klientów indywidualnych jest dowodem na to, że coraz częściej Polacy stają się klientami więcej niż jednego banku. Skoro obecnie mówimy o 40 mln umów bankowości elektronicznej, możemy wysnuć wniosek, że przeciętny dorosły konsument posiada rachunki w dwóch bankach. Zapewne średnią tą zawyżają osoby, które posiadają konta w 3,4 i więcej bankach, co dla niektórych jest praktyką stosowaną od dłuższego czasu.
Uczelnie sięgają po kwalifikowane pieczęci elektroniczneMichał Górecki
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Ile osób korzysta z bankowości mobilnej?
Według danych, które znalazły się w raporcie NetBank ZBP aż 18 mln klientów korzysta z mobilnych aplikacji bankowych. „W tym gronie bardzo wysoki kwartalny skok dokonał się wśród klientów mobile only. To klienci, którzy logują się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji bankowej, przy jednoczesnym braku logowania do serwisów bankowości elektronicznej w tradycyjny sposób” – zauważa w komunikacie prasowym Związek Banków Polskich.
Według badania, tego typu klienci stanowili aż 67% wszystkich użytkowników aplikacji. Nominalnie ich liczba przekroczyła już 12 milionów. To wzrost o ponad jedną piątą i to w ciągu zaledwie jednego kwartału, a także o jedną trzecią licząc rok do roku.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?