Banki notują wzrost klientów „mobile only”

Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Związek Banków Polskich, Polacy posiadają przeszło 40 mln umów bankowości elektronicznej. Przeszło 21,6 mln klientów, korzysta z bankowości internetowej minimum raz w miesiącu – wynika z raportu „NetBank” za II kwartał 2022 roku. 

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 28 września 2022

Z bankiem przez internet

Wygoda, szybkość i dostęp do własnych pieniędzy z dowolnej lokalizacji – to niewątpliwe zalety bankowości w wydaniu mobilnym. Jak pokazują badania regularnie publikowane przez środowisko bankowe, coraz mocniej ufamy aplikacjom i to za ich pośrednictwem wykonujemy transakcje finansowe. Przyrosty w tym obszarze są naprawdę imponujące. 

Związek Banków Polskich (ZBP) podaje, że w ciągu ostatniego roku liczba klientów, którzy aktywnie łączą się ze swoim bankiem, wzrosła o 6%. W drugim kwartale 2022 roku największa dynamika zmian dotyczyła bankowości mobilnej i wyniosła aż 21% — wylicza ZBP. 

Interesują nas konta w więcej niż jednym banku

Wzrost liczby umów wśród klientów indywidualnych jest dowodem na to, że coraz częściej Polacy stają się klientami więcej niż jednego banku. Skoro obecnie mówimy o 40 mln umów bankowości elektronicznej, możemy wysnuć wniosek, że przeciętny dorosły konsument posiada rachunki w dwóch bankach. Zapewne średnią tą zawyżają osoby, które posiadają konta w 3,4 i więcej bankach, co dla niektórych jest praktyką stosowaną od dłuższego czasu. 

Uczelnie sięgają po kwalifikowane pieczęci elektroniczneUczelnie sięgają po kwalifikowane pieczęci elektroniczneMichał Górecki

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO


Ile osób korzysta z bankowości mobilnej?

Według danych, które znalazły się w raporcie NetBank ZBP aż 18 mln klientów korzysta z mobilnych aplikacji bankowych. „W tym gronie bardzo wysoki kwartalny skok dokonał się wśród klientów mobile only. To klienci, którzy logują się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji bankowej, przy jednoczesnym braku logowania do serwisów bankowości elektronicznej w tradycyjny sposób” – zauważa w komunikacie prasowym Związek Banków Polskich. 

Według badania, tego typu klienci stanowili aż 67% wszystkich użytkowników aplikacji. Nominalnie ich liczba przekroczyła już 12 milionów. To wzrost o ponad jedną piątą i to w ciągu zaledwie jednego kwartału, a także o jedną trzecią licząc rok do roku. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!