Czy warto dzielić się wiedzą na firmowym blogu?

Dzielenie się firmowym know-how to trudne zagadnienie. Z jednej strony firmy, które potrafią w umiejętny sposób opisać procesy u nich zachodzące, zawsze są cenione przez klientów o wiele bardziej niż te, które tego nie robią. Z drugiej jednak strony, zachodzi ryzyko ujawnienia zbyt dużej części procesów zachodzących w firmie. Czy opłaca się dzielić wiedzą o prowadzeniu działalności w internecie?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 8 sierpnia 2021

Na jakie aspekty prowadzenia działalności gospodarczej wpływa blog?

Kluczową rolą jest oczywiście pozytywny PR i szeroko rozumiany marketing. Tworząc spójne wpisy, jesteśmy w stanie przedstawić naszą działalność w taki sposób, w jaki chcemy być postrzegani przez rynek. To dość powszechna taktyka w modelu prowadzenia biznesu w wielu globalnych korporacjach.

Firmy, które inwestują na przykład w ekologię, mogą tworzyć całe serie wpisów poświęconych tylko temu jednemu zagadnieniu. Można skupiać się na zmniejszaniu śladu węglowego czy snuć dalekosiężne plany doprowadzenia do sytuacji, kiedy nasza firma osiągnie neutralność emisyjną.

Podobne sytuacje można mnożyć. Jeśli inwestujemy w sztuczną inteligencję, która bez wątpienia jest przyszłością wielu segmentów rynku, to można przy okazji napisać, co dzięki tym inwestycjom zyska nie tylko klient końcowy, ale i nasi partnerzy biznesowi. 

Nie da się też nie dostrzec gigantycznej roli firmowego bloga w pozycjonowaniu, czyli szeroko rozumianych działaniach SEO, które mają  na celu zwiększenie rozpoznawalności naszej strony w wyszukiwarce Google. Dlaczego właśnie w Google? Bo w Polsce z tego narzędzia korzysta około 96% internautów. 

Jaką wiedzą warto dzielić się na firmowym blogu?

Dominującą zasadą w świecie biznesu jest tworzenie informacji tylko na ten temat, gdzie nie zachodzi ryzyko ujawnienia czynników, które zapewniają nam przewagę nad konkurencją. Doskonale można opisać to na przykładzie. Jeśli firma działa w branży złączek, to wpis o tym, jak montować je do poszczególnych grup produktów zagra o wiele lepiej niż notka, gdzie ujawnimy cały proces produkcyjny i schemat dystrybucji.

Oprogramowanie do śledzenia wydatków w firmieOprogramowanie do śledzenia wydatków w firmieMikołaj Frączak

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Musimy liczyć się z tym, że konkurencyjne firmy raz na jakiś czas będą zaglądać na naszego bloga i jeśli napiszemy o danym procesie zbyt wiele, to mogą go one zaadoptować w swoim modelu działania, w wyniku czego możemy stracić część klientów. 

Metody prowadzenia firmowego bloga

Ze względu na SEO i pozycjonowanie serwisu, pierwszeństwo zawsze powinny mieć tradycyjne wpisy w formie tekstowej. Mimo tego, że z roku na rok rośnie znaczenie wideo i podcastów, to treść wciąż jest dominującym modelem dystrybucji informacji w internecie.

Zawsze warto dodatkowo przyozdobić nasze wpisy tematycznie powiązanymi grafikami. Powinniśmy też pamiętać o odpowiedniej strukturze wpisów ze szczególnym naciskiem na strukturę nagłówków H1, H2 i H3. Zawsze można zastanowić się nad umieszczeniem w treści krótkiego wideo naszego autorstwa, które wrzucimy na YouTube.

W kwestii know-how, takie platformy, jak Instagram, Facebook czy Twitter raczej nie sprawdzą się zbyt dobrze. Te powinny być wykorzystywane raczej w szeroko rozumianym marketingu cyfrowym.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!