Czy warto dzielić się wiedzą na firmowym blogu?
Dzielenie się firmowym know-how to trudne zagadnienie. Z jednej strony firmy, które potrafią w umiejętny sposób opisać procesy u nich zachodzące, zawsze są cenione przez klientów o wiele bardziej niż te, które tego nie robią. Z drugiej jednak strony, zachodzi ryzyko ujawnienia zbyt dużej części procesów zachodzących w firmie. Czy opłaca się dzielić wiedzą o prowadzeniu działalności w internecie?
- Mikołaj Frączak
- /
- 8 sierpnia 2021
Na jakie aspekty prowadzenia działalności gospodarczej wpływa blog?
Kluczową rolą jest oczywiście pozytywny PR i szeroko rozumiany marketing. Tworząc spójne wpisy, jesteśmy w stanie przedstawić naszą działalność w taki sposób, w jaki chcemy być postrzegani przez rynek. To dość powszechna taktyka w modelu prowadzenia biznesu w wielu globalnych korporacjach.
Firmy, które inwestują na przykład w ekologię, mogą tworzyć całe serie wpisów poświęconych tylko temu jednemu zagadnieniu. Można skupiać się na zmniejszaniu śladu węglowego czy snuć dalekosiężne plany doprowadzenia do sytuacji, kiedy nasza firma osiągnie neutralność emisyjną.
Podobne sytuacje można mnożyć. Jeśli inwestujemy w sztuczną inteligencję, która bez wątpienia jest przyszłością wielu segmentów rynku, to można przy okazji napisać, co dzięki tym inwestycjom zyska nie tylko klient końcowy, ale i nasi partnerzy biznesowi.
Nie da się też nie dostrzec gigantycznej roli firmowego bloga w pozycjonowaniu, czyli szeroko rozumianych działaniach SEO, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności naszej strony w wyszukiwarce Google. Dlaczego właśnie w Google? Bo w Polsce z tego narzędzia korzysta około 96% internautów.
Jaką wiedzą warto dzielić się na firmowym blogu?
Dominującą zasadą w świecie biznesu jest tworzenie informacji tylko na ten temat, gdzie nie zachodzi ryzyko ujawnienia czynników, które zapewniają nam przewagę nad konkurencją. Doskonale można opisać to na przykładzie. Jeśli firma działa w branży złączek, to wpis o tym, jak montować je do poszczególnych grup produktów zagra o wiele lepiej niż notka, gdzie ujawnimy cały proces produkcyjny i schemat dystrybucji.
Oprogramowanie do śledzenia wydatków w firmieMikołaj Frączak
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Musimy liczyć się z tym, że konkurencyjne firmy raz na jakiś czas będą zaglądać na naszego bloga i jeśli napiszemy o danym procesie zbyt wiele, to mogą go one zaadoptować w swoim modelu działania, w wyniku czego możemy stracić część klientów.
Metody prowadzenia firmowego bloga
Ze względu na SEO i pozycjonowanie serwisu, pierwszeństwo zawsze powinny mieć tradycyjne wpisy w formie tekstowej. Mimo tego, że z roku na rok rośnie znaczenie wideo i podcastów, to treść wciąż jest dominującym modelem dystrybucji informacji w internecie.
Zawsze warto dodatkowo przyozdobić nasze wpisy tematycznie powiązanymi grafikami. Powinniśmy też pamiętać o odpowiedniej strukturze wpisów ze szczególnym naciskiem na strukturę nagłówków H1, H2 i H3. Zawsze można zastanowić się nad umieszczeniem w treści krótkiego wideo naszego autorstwa, które wrzucimy na YouTube.
W kwestii know-how, takie platformy, jak Instagram, Facebook czy Twitter raczej nie sprawdzą się zbyt dobrze. Te powinny być wykorzystywane raczej w szeroko rozumianym marketingu cyfrowym.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?