Czy warto wdrożyć widżet Messengera na stronie firmy?

Messenger to — na dziś dzień — najpopularniejszy komunikator na świecie. Szacuje się, że korzysta z niego około 1,4 miliarda użytkowników na całym świecie. To duża liczba potencjalnych klientów. Czy widżet Messengera na stronie firmy to dobry pomysł?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 13 lipca 2021

Facebook Messenger — co trzeba o nim wiedzieć?

Aplikacja została oficjalnie zaprezentowana w 2011 roku. Kluczowe funkcje Messengera krążą wokół komunikacji. Mamy tu do wyboru tradycyjną komunikację tekstową (czata), komunikację głosową oraz wideokonferencje. Firma daje możliwość prowadzenia rozmów między dwoma osobami, ale istnieje też możliwość tworzenia pokoi, z których będzie korzystało na przykład kilkanaście osób. 

Producent aplikacji dba o jej rozwój na wielu różnych poziomach. Poza funkcją prowadzenia rozmów, Messenger to także centrum gier, które jeszcze kilka lat temu były dla Facebooka niezwykle ważnym obszarem. Wszyscy chyba pamiętamy rosnącą popularność takich gier, jak Farmville. 

Do września 2019 roku z Messengera można było korzystać jak z w pełni autonomicznego narzędzia: nie było nawet wymagane konto na Facebooku. Niestety, w drugiej połowie 2019 roku, na skutek zmian w regulaminie usługi, stało się ono niezbędne.

Dziś nie da się już założyć nowego konta, które nie będzie powiązane z naszym profilem w najpopularniejszym serwisie społecznościowym świata. Co więcej, konta, które nie zostały jeszcze w ten sposób uwiarygodnione, mogą podlegać procedurze dezaktywacji.

Messenger, jako narzędzie multiplatformowe, dostępne jest dla wszystkich głównych systemów operacyjnych. Możemy zainstalować dedykowaną aplikację na Windowsie, MacOS, a także na Androidzie i iOS od Apple. Aplikacja nie jest jednak wymagana. Z usługi można też korzystać z poziomu przeglądarki internetowej.

Czy warto wdrożyć Messengera na swojej stronie internetowej?

Bez wątpienia przemawia za tym wiele aspektów, w tym rosnąca popularność tego narzędzia. Większość internautów w Polsce ma swoje konto na Facebooku. Oznacza to, że dzięki takiemu dedykowanemu widżetowi będą oni mogli kontaktować się z nami o wiele szybciej niż przez pocztę e-mail.

Jak założyć fanpejdż na FBJak założyć fanpejdż na FBMartyna Kowalska

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

API Messengera pozwala też na bezproblemowe tworzenie funkcji BOT-a. Jak to działa w praktyce? Po aktywacji okna rozmowy możemy na przykład wybrać, jakiego tematu ma dotyczyć rozmowa. W oparciu o te dane, pracownik obsługujący komunikację od razu będzie wiedział, czego należy się spodziewać po konkretnym rozmówcy.

Jeśli nie Messenger, to co?

Na rynku można odnaleźć wiele widżetów, które mają zapewnić nam podobne zasady działania. Można nawet korzystać z darmowych rozwiązań, jakie (w formie wtyczek) są dostępne m.in. dla Wordpressa czy Joomli. Zawsze warto zastanowić się też nad wtyczką WhatsApp, która w opinii wielu programistów uchodzi za nieco lepiej zoptymalizowaną.

Koniecznie pamiętajmy o tym, by narzędzie było umieszczone w miejscu odpowiednio widocznym. Zawsze warto zachęcić gości do kliknięcia, tworząc atrakcyjne CTA. Jeśli wdrożymy Messengera we właściwy sposób i nie zapomnimy o komunikacji z odbiorcami, to możemy uzyskać wielu nowych klientów lub osób obserwujących nasz serwis.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!