Facebook bierze się za hejt i spam na grupach

Koniec z łamaniem zasad na grupach tworzonych na największym serwisie społecznościowym. Facebook zdecydował o polityce zero litości dla użytkowników, którzy publikują treści niezgodne z polityką serwisu jak i zasadami grup. Być może dzięki temu zniknie znikną z nich treści hejterskie, o charakterze rasistowskim i seksistowskimi oraz próby wyłudzenia danych.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 21 października 2021

Nowa polityka Facebooka

Nowa polityka Facebooka powinna się podobać wszystkim, którzy mają dosyć spamu na grupach. Wiele osób zapisuje się do grup na Facebooku, aby móc podyskutować o ciekawych dla nich tematach, być na bieżąco z informacjami ze szkoły czy pracy, ewentualnie wymieniać się czy sprzedawać różne przedmioty. Większość grup ma swoje wewnętrzne regulaminy, zapraszani są do nich głównie ludzie zainteresowani tematyka, bądź grupy są prywatne. Istnieją też oczywiście grupy otwarte dla wszystkich. W obu przypadkach trudno prześwietlić wszystkich chętnych, którzy chcą zapisać się go grupy a tym bardziej za nich odpowiadać.

Moderatorzy grup na Facebooku bezradni

Pozna różnej maści botami, które atakują zarówno użytkowników, jak i same grupy, pojawiają się też osoby, które z różnych powodów łamią politykę Facebooka jak regulaminy zawarte na grupie. W takiej sytuacji dużo zależy od administratorów, redaktorów i moderatorów grup. Co jednak jeśli osoba, która non stopie łamie politykę Facebooka publikując niewłaściwe czy niezgodne z nią posty, zmieniają co i rusz grupę. Może to psuć radość z korzystania z grup wielu osobom. Facebook znalazł pomysł jak wyciszyć te osoby, nie wykluczając ich ze społeczności. Wiadomo, ze Facebookowi nie zależy na usuwaniu zbyt wielu użytkowników. Poza tym ban na korzystanie z serwisu powoduje, że zaraz zakładają kolejne konta. Często też fikcyjne. Jest jednak sposób, aby nieco zmniejszyć zasięgi tego typu hejterskich, rasistowskich czy choćby spamujących publikacji.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak usunąć konto na Facebooku?Jak usunąć konto na Facebooku?Michał Górecki

Facebook kontra hejt na grupach

Według nowej polityki Facebook podejmie skuteczne kroki, aby rozprawić się z użytkownikami grup, którzy łamią jego zasady, nawet jeśli dokonują tych działań w innych grupach. Serwis obniży ranking treści publikowanych w grupach przez użytkowników, którzy złamali jego zasady, nawet jeśli zrobili to w innym miejscu na platformie. Oznacza to, że hejter czy spamer, który publikuje niewłaściwe treści, np. pod postami politycznymi musi się liczyć z konsekwencjami ograniczenia zasięgów jego postów na innych grupach, Być może tych, na których mu bardziej zależy. I tam, gdzie publikuje treści wysokiej jakości. Dotyczy to grup specjalistycznych czy sprzedażowych. Innymi słowy, spamerzy i hejterzy będą mniej widocznie nie tylko w miejscu, gdzie dokonuje niewłaściwych publikacji, ale wszędzie gdzie korzystają z grup facebookowych.

Facebook będzie karał za spam na grupach jeszcze mocniej

Jak tłumaczy serwis Facebook, środek ten pomoże zmniejszyć zdolność członków, którzy łamią zasady, do docierania do innych w swoich społeczności. Narzędzie będzie opierać się na istniejących już ograniczeniach nałożonych na członków, którzy naruszają standardy społeczności. Co więcej, Facebook chce, aby te ograniczenia nasilały się, jeśli działalność spamerska i hejterska nie będzie ustawać. Facebook zwrócił się również do administratorów i moderatorów grup, aby wzięli na siebie większą odpowiedzialność za toksyczne zachowania, które mają miejsce w grupach. Oczywiście w tym celu serwis udostępni im dodatkowe narzędzia i skuteczne sposoby wychwytywania i oznaczanie tego typu treści. Facebookowe grupy bez hejtu, spamu i scamu? Prosimy o więcej.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!