Facebook zniknie z rynku. I co dalej?

Metbook, Faceverse, Zuckerverse a może jeszcze inaczej? Cały świat technologiczny wstrzymał oddech i czeka, aż Mark Zuckerberg ogłosi nową nazwę dla Facebooka. W związku z planami stworzenia nowego, nieznanego do tej pory, wirtualnego doświadczenia internetu pod znakiem technologii VR i AR, marka Facebook ma zniknąć z rynku.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 21 października 2021

Dlaczego Facebook znika z rynku?

Takie nagłówki mogły przeczytać miliardy użytkowników serwisu społecznościowego na całym świecie. Jeden z amerykańskich serwisów technologicznych poinformował, że w związku z dalekosiężnymi planami Marka Zuckerberga, jego założyciel będzie chciał przeprowadzić rebranding przedsiębiorstwa. CEO Facebook planuje zmienić nazwę swojej firmy w przyszłym tygodniu, aby odzwierciedlić skupienie się na budowaniu „metawersum”.

Wstępnie Zuckerberg planuje poinformować o zmianie nazwy firmy na dorocznej konferencji firmy Connect w dniu 28 października, ale być może zdecyduje się ujawnić ją nieco wcześniej. Tego jeszcze nie wiadomo na 100 procent. Jak będzie się nazywał nowy Facebook? Na giełdzie nazw pojawiły się takie proponowane marki jak Metbook, Faceverse czy Zuckerverse. Być może jednak nazwa nowej aplikacji nie będzie miał nic wspólnego z hasłem wymyślonym przez pierwotnie przez powieściopisarza science fiction Neal Stephensona. Ten hasłem metaverse chciał opisać wirtualny świat, do którego ludzie uciekają z dystopijnego, rzeczywistego świata.

Jak usunąć konto na Facebooku?Jak usunąć konto na Facebooku?Michał Górecki

Facebook znika z rynku i co dalej?

Zuckerberg przygotowuje się do rebrandingu już co najmniej od kilkunastu miesięcy. Zarówno w nazwach zespołów pracujących nad nową koncepcją jak i w komentarzach CEO Facebooka przewija się słowo metaverse. Ale zmiana nazwy firmy to przecież nie wszystko. Za tym wszystkim muszą iść tworzone rozwiązania. Czym jest idea metaświata, do którego użytkownicy nowego Facebooka i nowego internetu będą mogli uciec? U podstaw „metaverse” leży idea, że ​​tworząc większe poczucie „wirtualnej obecności”, interakcja online może znacznie zbliżyć się do doświadczenia interakcji osobistej.

Tym samym dzięki technologiom wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości użytkownicy nie tylko spotkają się nowej, cyfrowej sieci, ale także ich działanie będzie miało określony skutek w realnym świecie. Zuckerberg chce tworzyć metawersum na podstawie technologii VR i AR. Być może Facebook stanie się wirtualną aplikacją 3D, platformą gdzie będzie można się spotkać. A sama firma we współpracy choćby z producentami gogli VR zaproponuje nowe spojrzenie i bardzo rozszerzy możliwości dotychczasowej aplikacji.

Koniec Facebooka i tak by nastąpił?

Nie wszyscy jednak podzielają zachwyty nad nową koncepcją Zuckerberga. Wiele osób nie uważa wcale, że metaverse ma zasygnalizować ambicję giganta technologicznego, aby być znanym nie tylko z mediów społecznościowych. Wielu ekspertów widzi znużenie Facebookiem wśród użytkowników. Poza tym największa sieć społecznościowa na świecie ma swoje poważne problemy. Hejt, brak rzeczywistej kontroli na fake newsami, kolejne zarzuty i pozwy, a także zainteresowanie Kongresu i Unii Europejskiej nie pomagają w prowadzeniu biznesu.

Być może dzięki nowej formie przedstawienia aplikacji i oparciu jej o wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość Mark Zuckerberg chce uciec od problemów i zainteresować rozwiązaniem nowych użytkowników. Być może nowa koncepcja Facebooka okaże się łatwiejsza od kontroli, lub odwrotnie – firma nie będzie musiała mieć takiej odpowiedzialności za wszystko, co się dzieje. Po prostu sceduje ją na użytkowników.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!