Jak wdrażać nowe rozwiązania w firmie?

Każda działalność gospodarcza z czasem ewoluuje. Zmienia się struktura firmy, a także jej organizacja, nierzadko i forma prawna. Jak wdrażać nowe rozwiązania w firmie bez destabilizowania jej?

  • Michał Górecki
  • /
  • 14 czerwca 2021

Czy każda firma musi z czasem zmieniać swoje standardy i procedury?

Wiele wskazuje na to, że tak. Na rynku niemal nie ma już działalności, których model działania nie zmieniłby się na przestrzeni lat. Załóżmy, że firma handlująca komputerami rozpoczęła swoją działalność w 1991 roku. Jest niemal pewnym, że w toku swojej działalności wielokrotnie zmieniała swoje procesy.

Wina nie zawsze leży w złej strukturze czy w tym, że model biznesowy się nie sprawdza. O wiele częściej czynnikiem napędowym zmian jest stopniowa ewolucja rynku. W 1991 roku, gdy przedsiębiorca dopiero zaczynał działalność, na pewno nawet nie myślał o tym, że w dwie dekady później większość jego sprzedaży będzie mogła odbywać się w internecie.

Motorem napędowym zmian może być też ustawodawstwo oraz zmiany podatkowe i stopniowa popularyzacja kart płatniczych. Jeszcze dziesięć lat temu, w mniejszych miastach, terminale kart płatniczych wcale nie były czymś oczywistym. Obecnie można spotkać się z nimi nawet na targowiskach. 

W praktyce pozwala to stwierdzić, że każda z firm działających w Polsce, w mniejszym lub większym stopniu ewoluowała i wprowadziła w życie nowe standardy. Zasadnym wydaje się jednak pytanie o to, czy były to tylko te zmiany, które były absolutnie konieczne, by działalność przetrwała, czy przedsiębiorca próbował wyjść przed szereg i wprowadził też elementy innowacyjności.

Kiedy trzeba wprowadzić w firmie nowe standardy?

Nie warto czekać, aż konkurencja nas wyprzedzi. Praktyka wielu firm pokazuje, że kluczem do utrzymania stabilnej pozycji na rynku jest raczej ciągła ewolucja naszego przedsiębiorstwa. Dobry szef to taki, który śledzi innowacje zachodzące na rynku, a następnie próbuje do nich dopasować swoją działalność.

Business Continuity Plan (BCP)Business Continuity Plan (BCP)Michał Górecki

Pozwala to stwierdzić, że osoba, która nie angażuje się w pełni w powierzony jej biznes, może nie wytrzymać presji rynku i odpuści lub doprowadzi firmę do zadyszki finansowej, a w konsekwencji do niewypłacalności, zwolnień i wreszcie do bankructwa. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jakie nowe rozwiązania warto wdrożyć w firmie?

Niestety nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Z jednym małym wyjątkiem. Wszystkie działania, które zwiększają dostęp do naszej oferty handlowej przez internet, są warte uwagi. Pandemia pokazała, że lockdown i ograniczenie dostępności do niektórych usług to nie przelewki.

Nie można wykluczyć tego, że już niebawem czeka nas kolejne zamknięcie gospodarki, a więc lepiej przedsięwziąć odpowiednie kroki i zapewnić sobie możliwość choćby częściowego uzyskiwania przychodu przez internet. Może to zaważyć na być albo nie być w biznesie. 

Jeśli nie do końca wiemy, jakie działania w firmie można usprawnić, warto w tym celu poradzić się specjalistów, w tym m.in. managerów do spraw wdrożeń. Pamiętajmy o tym, że każda zmiana musi być wprowadzona w taki sposób, by nie destabilizowała firmy i nie utrudniła nam uzyskiwania przychodów. Zawsze warto zapewnić też sobie szkolenie z nowego oprogramowania, by zaznajomić z nim pracowników.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!