Kolejny podstęp cyberprzestępców wymierzony w klientów Credit Agricole
Niedawno w Polityce Bezpieczeństwa pisaliśmy o ostrzeżeniu Credit Agricole w sprawie fałszywych stron logowania w reklamach umieszczonych w wyszukiwarkach. Teraz CSIRT KNF przestrzega przed kolejny podstępem wymierzonym w klientów tego banku.
- Martyna Kowalska
- /
- 8 września 2022
Fałszywe ostrzeżenia rozsyłane przez oszustów
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego CSIRT KNF ostrzega przed kolejnym podstępem wymierzonym w klientów Credit Agricole.
W ocenie ekspertów z CSIRT KNF cyberprzestępcy realizują właśnie nową kampanię phishingową, która podszywa się pod ten bank. Należy uważać na to gdzie i w jakich okolicznościach podajemy dane do logowania, a także wrażliwe informacje o nas samych, np. numer PESEL
Uwaga! Cyberprzestępcy przygotowali nową kampanię phishingową podszywającą się pod @Credit_Agricole. Na fałszywych stronach informują użytkowników o podejrzanej aktywności na koncie. W tym przypadku poza danymi logowania do bankowości elektronicznej wyłudzają także numery PESEL. pic.twitter.com/jVCztGrATd
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) September 8, 2022
Co przestępcy mogą zrobić z naszymi danymi?
W przypadku danych logowania, w tym haseł, działanie przestępców jest proste. Z reguły w krótkim czasie od pozyskania danych wchodzą na konto bankowe dostępne przez internet i dokonują przelewów na swoje rachunki. Są znane przypadki, w których klienci polskich banków stracili w ten sposób setki tysięcy złotych.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Credit Agricole: Oszuści naciągają przez wyszukiwarki internetoweMartyna Kowalska
Na co uważać podając dane
Nasze podejrzenia powinna wywołać sytuacja, w których strona internetowa wymaga od nas zbyt wielu informacji na nasz temat, w tym danych osobowych. Warto też zwrócić uwagę na adres strony. Często znacząco różni się on od tego, który posiada nasz bank. Lamkę ostrzegawczą powinny wywołać też nietypowe informacje, szczególnie takie, które zmuszają nas do szybkiego działania. Wywieranie presji czasu to jedna z najczęściej stosowanych metod przez oszustów działających w wirtualnej przestrzeni.
W przypadku niejasności lub podejrzeń, warto połączyć się z infolinią instytucji finansowej i potwierdzić prawdziwość (lub nie) wyświetlanego komunikatu. Czasem ostrożność połączona z zasadą ograniczonego zaufania w sieci może uchronić nas przed utratą oszczędności całego życia.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?