Koniec negatywnych ocen na YouTube? Serwis wprowadza nowe zasady

Hejt w sieci nie omija twórców wideo. Czasem nawet neutralne filmy o pozytywnej treści dostają mnóstwo negatywnych ocen, Im mniej znane kanały, tym liczba unlikeów większa. W zasadzie można powiedzieć, że spirala nienawiści e się nakręca, a filmy posiadające negatywne oceny dostają ich z czasem coraz więcej i więcej. Serwis YouTube mówi dość i chce zaproponować użytkownikom nowe zasady. Ciekawe czy spodobają się etatowym hejterom.

  • Michał Górecki
  • /
  • 11 listopada 2021

Google mówi „nie” hejterom

Na blogu Google pojawiły się informacje o aktualizacji dotyczącej negatywnych ocen na YouTube. O co dokładnie chodzi? — Chcemy, żeby platforma YouTube była miejscem, w którym wszyscy twórcy, niezależnie od zasięgu czy pochodzenia, mogą się dzielić tym, co dla nich ważne. Aby mieć pewność, że interakcje pomiędzy użytkownikami a widzami są oparte na szacunku, wprowadziliśmy kilka funkcji i zasad, które usprawniają korzystanie z YouTube – poinformował zespół Google.

Wcześniej w 2021 roku firma już eksperymentowała z przyciskiem — Nie podoba mi się — tym samym chciano sprawdzić, czy pewne zmiany mogą pomóc lepiej chronić twórców przed nękaniem i zmniejszyć liczbę ataków polegających na masowym przyznawaniu filmom danego twórcy negatywnych ocen.

Eksperyment ze znikającym przyciskiem

W ramach eksperymentu widzowie nadal widzieli przycisk — Nie podoba mi się- i mogli go używać, ale nie widzieli liczby negatywnych ocen. Odkryto, że dzięki temu spada prawdopodobieństwo masowego klikania przycisku w celu zwiększenia liczby negatywnych ocen filmu. — Krótko mówiąc: w wyniku naszego eksperymentu spadła liczba ataków polegających na masowym przyznawaniu negatywnych ocen. Poza tym otrzymywaliśmy komentarze bezpośrednio od mniej popularnych i początkujących twórców, którzy uważają, że to oni są często celem takich niesprawiedliwych zachowań. Nasz eksperyment potwierdził, że rzeczywiście zjawisko to zachodzi częściej w przypadku kanałów o mniejszej liczbie widzów – zauważa Google.

Czy warto korzystać z alternatywnych klientów YouTube?Czy warto korzystać z alternatywnych klientów YouTube?Mikołaj Frączak

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Biorąc pod uwagę wyniki eksperymentu, zdecydowano się ukryć liczbę negatywnych ocen na YouTube. Nie oznacza to jednak, że przycisk — Nie podoba mi się — zniknie. Zmiana będzie wprowadzana stopniowo, począwszy od dzisiaj.

Zmiany dotyczące twórców i widzów, które wprowadza Google

Twórcy nadal będą widzieli w YouTube Studio dokładną liczbę negatywnych ocen swoich filmów oraz inne istniejące już wskaźniki, które pozwalają sprawdzić, jak widzowie odbierają treści. Widzowie nadal mogą przyznawać filmom negatywne oceny, aby dostosowywać swoje rekomendacje, oraz prywatnie przesyłać opinie twórcom.

Jak twierdzi dodatkowo Google, podczas eksperymentu dowiedziano się, że niektórzy użytkownicy sugerują się widoczną publicznie liczbą negatywnych ocen podczas podejmowania decyzji, czy warto dany film obejrzeć. Prawdopodobnie wielu użytkowników nie do końca będzie się zgadzać tą decyzją. Właściciel YouTube wierzy jednak, że jest ona konieczna.

- Chcemy stworzyć środowisko oparte na szacunku i integracji, w którym twórcy będą mieli szansę odnieść sukces i nie będą się obawiali być sobą. To tylko jeden z wielu kroków, które nieustannie podejmujemy, aby chronić twórców przed nękaniem. To z pewnością nie ostatnia zmiana – nadal będziemy nad tą kwestią pracować – tłumaczy Google.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!