Meble w firmie — jak w prosty sposób tchnąć w biuro nieco więcej stylu?

Design zdecydowanej większości biur w Polsce można uznać raczej za nudny, pod wieloma względami schematyczny. Polacy dopiero uczą się aranżować przestrzeń biurową i często nie zdają sobie sprawy z tego, że wystarczy niewielka inwestycja, by znacznie odmienić jego oblicze. Jak aranżować przestrzeń w firmie?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 14 lipca 2021

Mówisz biuro, a myślisz?

Warto rozpocząć od kwestii związanych z psychologią. Czym tak właściwie jest biuro w firmie? Wiele osób odpowie, że to tylko miejsce wykonywania pracy, która zawsze jest najważniejsza i ma najwyższy priorytet. Jest w tym sporo prawdy, jednak obecnie uczy się nieco innego spojrzenia.

Biuro to przede wszystkim miejsce, gdzie pracownicy spędzają ponad połowę swojego dobowego cyklu aktywności. Oznacza to, że jest to w dużej mierze ich strefa, która powinna nie tylko być jako tako urządzona. Pod wieloma względami musi być ona miła dla oka. Dlaczego?

Wynika to z prostej zależności psychologicznej. Każdemu z nas dobrze pracuje się w miejscu, które lubimy. Dobitnie pokazała to pandemia COVID-19. Zdecydowana większość osób lubi (a przynajmniej toleruje) swój dom lub mieszkanie. 

Podczas pracy zdalnej nagle okazało się, że pracownicy często wyrabiają się ze swoimi zadaniami zleconymi nawet o 10-15% szybciej niż w biurze. Dało to wielu osobom do myślenia. Coraz częściej zaczęto dyskutować nad tym, czy biuro i jego przestrzeń nie powinny pod pewnymi względami przypominać nam… domu. 

Aranżacja biura XXI wieku — o czym warto pamiętać?

Na pewno nie da się uciec od nowoczesności. Inteligentne oświetlenie, dedykowane akcesoria dla pracowników czy przestrzeń relaksu to tylko kilka udogodnień, jakie szybko (i małym nakładem kosztów) można wdrożyć w życie każdej firmy.

Jak się reklamować na Instagramie?Jak się reklamować na Instagramie?Michał Górecki

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Powoli kończą się też czasy, kiedy biuro składa się z boksów, gdzie pracownicy w dużej mierze czują się jak chomiki, które mają dla siebie bardzo mało miejsca. Często wręcz za mało. Obecnie przykłada się też coraz większą wagę do tego, by pracownicy mieli wygodny dostęp do najważniejszych stref w przestrzeni biurowej. Czasem oznacza to na przykład strefę socjalną, a kiedy indziej tak prozaiczną rzecz, jak dostęp do drukarki czy skanera.

Aranżacja biura po kosztach: przykładowe pomysły

Na pewno warto zainwestować w pufy. To prosty, tani i skuteczny sposób, by dodać naszej przestrzeni biurowej  nieco stylu i lekkości. Każde działanie, które pomoże pracownikom odstresować się i odprężyć, jest bardzo cenne z punktu widzenia ich kondycji psychicznej.

Warto też zainwestować w rośliny — oczywiście tylko takie, które nie uczulają. Spory odsetek populacji ma alergię na pyłki lub trawy, dlatego też warto wcześniej upewnić się, że aby niechcący nie utrudniamy pracownikom pracy i wykonywania zleconych zadań. Przyjmuje się, że najmniej uczulają kaktusy i iglaki. 

Dobrym pomysłem jest pozwolenie pracownikom na modyfikacje ich miejsc pracy, oczywiście w granicach, jakie dopuszczają przepisy BHP. Spersonalizowane stanowiska pracy także mogą pomóc w uczynieniu stanowiska pracy miejscem, do którego chce się wracać.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!