Messenger to świetne narzędzie do komunikacji w firmie. Czy można założyć go bez konta w Facebooku?

Messenger to jedno z najpopularniejszych rozwiązań do komunikacji między użytkownikami w sieci. Szacuje się, że korzysta z niego ponad miliard osób. Pokazuje to dość dobitnie, że to ogromna grupa potencjalnych klientów. Czy można wdrożyć Messengera, nie zakładając przy tym konta na Facebooku?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 28 czerwca 2021

Messenger bez Facebooka — to możliwe?

Niestety, ale już nie. Jeszcze w połowie 2019 roku istniała taka możliwość, jednak po zmianie regulaminu przez Facebooka, który z formalnego punktu widzenia jest właścicielem tej platformy, taki zabieg został praktycznie uniemożliwiony.

Jakby tego było mało, problematyczne może być też korzystanie z kont, które udało założyć się w ten sposób wcześniej, czyli na przykład w 2018 czy 2017 roku. Niestety, ale weryfikacja z numerem telefonu już nie wystarcza. Rodzi to pewien problem.

Narzędziem weryfikacyjnym Messengera jest obecnie Facebook. Tworzy się więc w pewnym sensie błędne koło, które skutkuje tym, że nie zalogujemy się do Messengera, nie mając Facebooka. A więc albo założymy tam konto, albo musimy odpuścić i zlikwidować ten kanał komunikacji w firmie. 

Jak Messenger może pomóc w firmie?

Przede wszystkim można wykorzystać go jako narzędzie pełniące funkcję pierwszego kontaktu z klientem. Nie musi on pisać do nas wiadomości e-mail (na które zwykle odpowiadamy po czasie) a może wprost zapytać o rzecz, jaka go interesuje.

Anty ransomware dla firm. Jak zabezpieczyć się przed atakiem hakerskim?Anty ransomware dla firm. Jak zabezpieczyć się przed atakiem hakerskim?Anna Malinowska

W tym modelu komunikacji najważniejszą rolę odgrywa właśnie czas. Jeśli będziemy odpowiadać szybko, to zwiążemy ze sobą klienta i utwierdzimy go w przekonaniu, że to właśnie u nas powinien wydać swoje pieniądze. Im dłużej będziemy zwlekać z odpowiedzią, tym mniejsze szanse na to, że pozyskamy nowego kontrahenta. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Można też wskazać na ogromny potencjał tego narzędzia w konstruowaniu komunikacji CTA. Dedykowany dymek do kontaktu na naszej firmowej stronie to w obecnych czasach już nie tyle, ile opcja, a wręcz obowiązek. Warto o tym pamiętać.

Na jakie platformy dostępny jest Messenger?

Na szczęście jest to komunikator multiplatformowy, czyli taki, który działa na wielu różnych systemach operacyjnych. Można pobrać wersję dedykowaną Microsoft Windows, Mac OS, a także Linuxowi. Nie brakuje też wersji mobilnych: dla Androida oraz iOS. 

Godne odnotowania jest to, że istnieje też komunikator Messenger Lite. Jest on dostępny tylko na urządzeniach napędzanych przez Androida. Nie mogą z niego korzystać posiadacze telefonów od Apple ani użytkownicy komputerów PC i laptopów. 

Wersja Lite oferuje o wiele ograniczoną funkcjonalność. Nie można z poziomu narzędzia wysyłać na przykład naklejek, plików GIF czy personalizowanych emotikon. To po prostu komunikator nastawiony stricte na rozmowę z drugim człowiekiem.

Warto wskazać na jego niewielkie zasoby: paczka instalacyjna zajmuje tylko 15 MB, czyli ponad 14 razy mniej niż tradycyjna wersja narzędzia. Zawsze możemy skorzystać też z wersji przeglądarkowej. Ta wciąż działa i jest kompatybilna ze wszystkimi systemami dostępnymi na rynku.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!