Narzędzia SEO - czy wtyczki do CMS-ów zapewnią nam „prawdziwe SEO”?
Wiele osób zatrudnionych na stanowiskach administratorów lub edytorów treści każdego dnia swojej pracy spotyka się z dedykowanymi wtyczkami, które — zdaniem ich twórców — mają optymalizować nasz serwis pod kątem SEO. Ile w tym prawdy?
- Mikołaj Frączak
- /
- 8 lipca 2021
Wtyczki SEO do CMS-a: czy to ma sens?
Na rynku funkcjonuje co najmniej kilka ciekawych systemów zarządzania treścią, czyli właśnie CMS-ów, które składają się z modułu głównego, tak zwanego instalatora oraz wtyczek, czyli narzędzi, które każdy może samodzielnie pobrać, zazwyczaj z ogólnodostępnego repozytorium.
Wtyczki są dostępne w wersjach darmowych oraz komercyjnych. Może więc zdarzyć się, że przedsiębiorca — wierząc w ich ogromne znaczenie — kupi na przykład płatną wersję takiego narzędzia, będąc w pełni przekonanym o tym, że to najlepsza inwestycja w pozycjonowanie stron, jaką może uczynić. Ile w tym prawdy?
Niestety niewiele. SEO to zagadnienie niezwykle szerokie, które znacznie wykracza ponad potencjał zdecydowanej większości wtyczek, jakie można znaleźć w dedykowanych sklepach ze wtyczkami do różnych systemów: od Wordpressa po Drupala i Joomlę.
Dlaczego wtyczki SEO nie są w stanie tworzyć dobrego SEO na naszej stronie?
Przede wszystkim dlatego, że jest to narzędzie, które działa tylko w obszarze jednej (naszej) witryny. Stwarza to spory problem. SEO wymaga szerokiego podejścia, które nierzadko ogranicza się do analizowania stron konkurentów, których może być nawet kilkunastu, a czasem i kilkudziesięciu.
Jak sprawdzić, czy nasze dane osobowe wyciekły?Jan Wróblewski
Stwarza to pewne problemy, które mogą wprowadzać właściciela serwisu, a także i administratora w błąd. Pamiętajmy też o tym, że niektóre reguły, jakie są zaimplementowane we wtyczkę, mogą nie pokrywać się z wytycznymi Google.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Wyszukiwarkowy gigant często zmienia wytyczne i zasady, które wpływają na wyniki strony w wyszukiwarce Google. Korzystanie ze wtyczki stwarza więc tutaj pewne ryzyko: jeśli jej wydawca nie zdąży z aktualizacją, to może dojść do sytuacji, kiedy będziemy poniekąd działać na swoją niekorzyść, optymalizując stronę do nieaktualnych rekomendacji Google.
Jeśli nie wtyczki to co?
Idealnym rozwiązaniem byłoby skorzystanie z usług wyspecjalizowanej, profesjonalnej agencji, dla której SEO jest głównym zakresem funkcjonowania. Powinniśmy pamiętać też o tym, że na pozycjonowanie stron w internecie składa się też szeroko rozumiany content, czyli treści.
Wiele firm przekonało się, że współpraca z agencjami SEO może zapewnić nam świetne efekty, a — co najważniejsze — uwolni nas też od szeregu związanych z tym zajęć. Naszą rolą będzie tylko zapłata za wykonaną prace oraz wdrażanie zmian i sugestii, jakie zaleca nam firma.
Możemy też zainwestować w usługi rozliczane w cyklu abonamentowym. Na pewno warto zastanowić się nad takimi rozwiązaniami, jak SurferSEO, Senuto oraz Ahrefs. Zdaniem wielu specjalistów SEO, to właśnie te narzędzia wespół z aplikacją Screaming Frog mogą pomóc nam w skutecznym pozycjonowaniu serwisu w internecie i zdobywaniu coraz wyższych miejsc w wynikach wyszukiwania.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?