Nie korzystasz z mobilnej autoryzacji? Aplikacja bankowa niemal przestanie działać
Taka sytuacja może wkrótce spotkać nowych klientów największego banku w Polsce. Jaki jest powód takiej właśnie polityki PKO BP?
- Michał Górecki
- /
- 14 stycznia 2022
PKO BP wprowadza poważne zmiany, dla wszystkich którzy myślą o skorzystaniu aplikacji mobilnej banku, ale jeszcze tego nie zrobili.
Nie korzystasz obecnie z aplikacji IKO?
Już wkrótce, jeżeli zdecydujesz się na instalację i aktywację aplikacji mobilnej IKO poprosimy Cię o zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji. Jest to jeden ze sposobów autoryzacji dyspozycji w banku, oprócz kodów SMS oraz karty kodów jednorazowych (karty „zdrapki”) – czytamy w komunikacie prasowym.
Co oznacza ta zgoda? Jeżeli w przyszłości zaczniesz korzystać z autoryzacji kodami SMS lub karty zdrapki, bank będzie mógł automatycznie przełączyć klienta na mobilną autoryzację. Jeżeli nie wyrazi tej zgody, aplikacja IKO będzie działała w trybie pasywnym, bez dostępu do wszystkich funkcji.
Celem działania banku są oczywiście względy bezpieczeństwa. Mobilna autoryzacja zapewnia możliwość autoryzowania wszelkich transakcji w kilka sekund. Ułatwia i przyspiesza ten proces, ponieważ zwyczaj urządzenia w postaci smartfonów mamy zawsze przy sobie
Korzystasz już z aplikacji IKO? To warto zapamiętać
Możesz zmienić sposób autoryzacji w banku z mobilnej autoryzacji na kody SMS lub kartę kodów jednorazowych (kartę „zdrapkę”) i odwrotnie w dowolnym momencie w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO. Z mobilną autoryzacją możesz potwierdzać w IKO operacje zlecane w serwisie internetowym iPKO lub na infolinii. Możesz zobaczyć prośbę o włączenie mobilnej autoryzacji po zalogowaniu do IKO – jeżeli jej nie wyrazisz, Twoja aplikacja będzie dalej działać jak dotychczas.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Nowa forma płatności mobilnych na rynku. Które banki pozwalają z niej skorzystać?Michał Górecki
Mobilna autoryzacja w PKO BP – jak działa?
Dzięki mobilnej autoryzacji wszystkie operacje zlecane w serwisie internetowym iPKO albo u konsultanta, klienci mogą zatwierdzić w swojej aplikacji mobilnej IKO – nie trzeba przepisywać kodu z SMS-a lub karty kodów. Jeżeli telefon ma włączone funkcje biometryczne, można potwierdzać część operacji biometrią, np. odciskiem palca.
Natomiast jeżeli w danej sytuacji, z powodów technicznych, nie będzie można skorzystać z mobilnej autoryzacji, bank przełączy klienta automatycznie na kody SMS
Aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego dostępna jest zarówno na system Android jak i iOS.
Jak włączyć mobilną autoryzację w serwisie internetowym iPKO?
W tym celu wystarczy wejść do: Ustawienia → Autoryzacja → Zmień narzędzie autoryzacyjne. Jako narzędzie autoryzacyjne należy wybrać Aplikację mobilną IKO. Można też dodatkowo włączyć zatwierdzanie logowania do serwisu internetowego iPKO w IKO (tzw. dwuetapowa weryfikacja). Następnie trzeba kliknąć Dalej.
Teraz należy wybrać urządzenie, którego będziesz używać do mobilnej autoryzacji, a następnie podaj kod z dotychczasowej autoryzacji (kod SMS lub z karty kodów jednorazowych). Na koniec trzeba zalogować się do IKO na wskazanym wcześniej urządzeniu i potwierdzić aktywację mobilnej autoryzacji.
Włączenie mobilnej autoryzacji może uchronić nas przed kradzieżą pieniędzy z naszego konta jak również znacznie przyspieszy proces autoryzowania przelewów w bankach, które na co dzień korzystają z autoryzacji SMS czy kodów jednorazowych jak właśnie ma to miejsce w PKO BP.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?