Jak działa funkcja znikających wiadomości w WhatsApp?

Większa kontrola i poprawa ochrony prywatności – domyślnie znikające wiadomości i kilka opcji czasu zachowania ich w pamięci, czyli jak działają nowości od WhatsApp.

  • Michał Górecki
  • /
  • 9 grudnia 2021

WhatsApp wprowadza zmiany

Wiele komunikatorów internetowych wprowadziło funkcję znikających wiadomości. Pozwala ona nie tylko na zwiększenie bezpieczeństwa, ale tez na blokowanie dostępu do naszych rozmów osobom niepowołanym. Z kolei strona odbierająca nie może kopiować naszych słów i przekazywać dalej. Do niedawna tylko w WhatsApp nie można było z nich korzystać w pełni. Właśnie to się zmienia.

Znikające wiadomości od WhatsApp

WhatsApp chce umożliwiać kontakt ludziom na całym świecie, równocześnie dbając o zachowanie ich prywatności. Coraz więcej rozmów przenosi się do świata wirtualnego. Wiadomo jednak, że bezpośredni kontakt z drugą osobą, rozmowa w cztery oczy czy wymienianie poglądów, gdy jesteście razem, to zupełnie inny, magiczny wymiar komunikacji. Wtedy wiecie, że można pozwolić sobie na szczerość i wyznanie swoich słabości, bo rozmowa pozostaje tylko między Wami i nikt jej nie nagrywa ani nie zapisuje.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

WhatsApp wdrożył szyfrowane kopie zapasowe. Jak je włączyć?WhatsApp wdrożył szyfrowane kopie zapasowe. Jak je włączyć?Michał Górecki

Znikające wiadomości od WhatsApp — nowe opcje kontroli

Decyzja o tym, jak długo wyświetla się dana wiadomość, powinna należeć do użytkownika. Pewnie weszło Wam w krew, że wszystko, co piszecie, pozostaje w wersji cyfrowej, a Wasze urządzenia pełnią rolę notatników, w których słowa zapisane są na stałe. Jednak właśnie dlatego w zeszłym roku WhatsApp wprowadził znikające wiadomości, a ostatnio podobną funkcję udostępniono dla zdjęć i filmów. Znikają one od razu po jednorazowym wyświetleniu.Teraz WhatsApp wprowadza dla swoich użytkowników jeszcze więcej opcji kontroli nad wiadomościami – możecie decydować o tym, jak długo wiadomość ma pozostać w pamięci. Domyślnie ustawiona opcja sprawia, że wiadomości znikają, a Wy możecie wybierać spośród kilku czasów ich zachowania.

Znikające wiadomości od WhatsApp – co się zmieni

Użytkownicy WhatsAppa mogą włączyć opcję znikających wiadomości domyślnie we wszystkich nowych czatach. Od momentu jej włączenia wszystkie wiadomości w rozmowach, w których biorą udział dwie osoby, będą znikać po określonym czasie. Udostępniono tę funkcję również dla rozmów grupowych – możesz ją włączyć w grupach, które tworzycie. Jest ona opcjonalna i nie spowoduje zmiany w istniejących rozmowach ani usunięcia z nich wiadomości.

Oprócz dostępnej już opcji 7 dni możecie wybrać spośród dwu nowych czasów przechowywania wiadomości w pamięci: 24 godzin lub 90 dni.

Znikające wiadomości od WhatsApp – jak włączyć

Jeśli zdecydujecie się, że chcecie, aby Wasze wiadomości znikały po określonym czasie, w czatach pojawi się komunikat informujący o tym rozmówców. Dzięki temu nie poczują się urażeni, bo będą wiedzieć, że od teraz nowe ustawienie dotyczy każdego, z kim rozmawiasz na WhatsAppie, nie tylko ich. Jeśli natomiast zechcecie, aby konkretna rozmowa została zapisana na stałe, możesz z łatwością ustawić tę opcję w czacie.

Rok pandemii, kiedy nie mogliśmy swobodnie spotykać się z naszymi znajomymi i rodzinami, udowodnił nam, że prywatność naszych rozmów nie musi być zagrożona, nawet gdy fizycznie nie jesteśmy razem. Znikające wiadomości w połączeniu z pełnym szyfrowaniem gwarantują, że podczas korzystania z usług przesyłania wiadomości prywatność pozostaje chroniona. Od takiej ochrony już prosta droga do prywatnych rozmów.

Aby włączyć nową funkcję, należy przejść do ustawień prywatności i wybrać opcję domyślnego licznika czasu zachowania wiadomości w pamięci.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!